Anmeldelser Før den her, skrev vi om:

Kidd – Mine Venner Snakker EP (Anmeldelse)

“Det’ Kidd op i den her!”

Med mindre man har været holdt fanget i en kælder det sidste års tid, så har man stiftet bekendtskab med kultfænomenet Kidd. Han er på rekordtid gået fra at være en lidt mærkelig og (på mange måder) skæv rapper, til at spille talrige koncerter for tusindvis af begejstrede fans, indspille musik med Nik & Jay, Pede B, Per V og Medina, og have de fleste af de største pladeselskabers øjne rettet imod sig. Jeg vil vove at påstå, at en mere dynamisk hype ikke er set magen i den danske undergrund i dette årtusinde.

Men hvor startede det hele? Engang i starten af året smed Kidd EP’en Mine Venner Snakker op på Soundcloud, og den vil vi kaste et blik tilbage på, for at prøve at forstå hypens oprindelse.

Når det kommer til Kidd, så er det helt store spørgsmål, som man enten kender svaret til, eller er ligeglad med at kende svaret til, nemlig om man forstår hypen. Personligt føler jeg mig stadig fanget et sted på midten, for samtidig med, at jeg sagtens kan se hvad det er folk ser i Kidd, så har jeg endnu ikke forstået hvad det er de ser i hans musik, rent kvalitetsmæssigt.

Men en ting som jeg tror det er meget vigtigt at forstå, når talen falder på Kidd, er at kvalitet ikke nødvendigvis prioriteres højest. Min opfattelse er, at begreber som ”nyt”, ”friskt”, ”anderledes”, ”flabet” og ”originalt” rangeres langt højere end f.eks. ”godt” og ”flot”. I Kidds univers handler det om at skabe debat, forarge, forundre og ikke mindst om at gradbøje den udbredte opfattelse af, hvad der egentlig er “fed” musik. En ting, der er sikkert at sige er, at debatten er skabt – se bare på folks reaktioner rundt omkring på nettet. Nogle skriver f.eks. ”Det jo genialt!!”, ”Du er og forbliver Danmarks bedste” og ”Det her er så random og dope at man kun kan elske det”, mens andre skriver ”Jeg håber, det er en joke”, ”aldrig hørt noget så forfærdeligt…” og endda ”…du burde tage hjem og skrive noget bedre din fucking luder…”.

Man kan altså roligt sige, at spliden er dannet og vandene delt, men hvis der er noget, der kan få én frem i verden, så er det at tvinge folk til at tage stilling til ens musik – her er Kidd en mester uden lige. Jeg tror ikke der er nogen, der synes Kidds musik er ”okay” eller ”fin nok”, – man enten elsker eller hader ham. Dertil må han siges at være en hipster-darling, og en sådan er dømt til at komme langt i dagens Danmark.

Men lad os tage et kig på selve musikken, for her bliver det som anmelder svært at forsvare den glade knægt. EP’en lægger ud med ”Dankort”, hvor Kidd – over en lånt instrumental fra Chinky – rapper om hvor meget han elsker piger, der er ”på deres dankort” og betaler for ham, for derefter at ”kneppe hårdt”.

Efterfølgende har vi ”Kysset Med Jamel”, der vel på nuværende tidspunkt må beskrives som et viralt megahit. Igen låner Kidd et beat, denne gang fra Soulja Boy, og rapper om piger han ikke vil røre, fordi de har været sammen med alle dj’s og derfor har en ”punan” man godt “kan frygte”.

EP’ens på alle måder mest rablende vanvittige nummer kommer i form af ”Originalyd”, der ret beset handler om, at Kidd er træt af at høre det samme musik om og om igen, og derfor er på jagt efter den originale lyd. Nummeret her er dog et glimrende bevis på, at ”original” bestemt ikke behøver at være en positiv betegnelse, for nummeret er vitterligt noget af det ringeste jeg nogensinde har hørt. Et fladt og intetsigende plastikbeat danner fundament for Kidd, der ”syngende” repeterer den samme sætning, med en fuldstændig uudholdelig vokal, der simpelthen tangerer tortur. Det ville også være rimelig originalt at spille klaver med en dunhammer, men jeg tvivler på, at det ville lyde godt.

Afsluttende finder vi possecuttet ”Kald Mig Bezkidd G-Mix”, hvor Kidds slæng af lyddrenge bidrager med korte vers. Formularen er den præcist samme som ”Kysset Med Jamel”, med et simpelt og måbende undervældende beat, og et vokalstykke der er choppet op til omkvædet. Dét kan vel næppe kaldes originalt?

Men hvad har Kidd egentlig at byde på, rent konkret? Lad os se på listen. Et imponerende flow: nej. Fed sangvokal: niks. Substantielle tekster: så langt fra som muligt. Lyrik eller historier som man husker: på ingen måde. Fede beats: Fandme nej – vel nok nogle af de dårligst skrevne produktioner i mands minde, lånte eller ej.

Det ser ganske vist en kende skidt ud, jovist, men hvad han til gengæld besidder er en ordentlig røvfuld attitude, unægtelig bred appel, hooks, der er lette at huske og sjove at råbe med på, og sidst men ikke mindst, hans helt egen – og dette MÅ man give ham – originale lyd; hans kejtede flow, hans næsten frenetisk ynkende måde at afslutte sine sætninger på og hans hash-prægede, langtrukne og omtågede rap-stil. Man kan altså med andre ord sige, at Kidd mangler farligt meget af det, der i mine øjne gør en kunstner god, men til gengæld besidder han uhyre meget af det, der i massernes øjne gør en ny artist spændende og interessant.

Afsluttende bliver jeg nødt til at tilstå, at det føles en smule nytteløst at kritisere Kidd for alle disse ting. Dette er kun for at sammenligne i princip, men man ville heller ikke jorde Picasso for at male skæve og abstrakte ansigter, eller Monét for at være for inspireret af haver. Det var deres stil, og ligeledes er det næsten åndssvagt at klandre Kidd for ikke at skrive bedre tekster eller rappe mere ”rappet” over mere ”hiphoppede” beats, for det er så åbenlyst ikke hans ting. Kidd “gør sin ting”, og han har startet en bølge med sin musik, som måske vigtigst af alt har samlet en hulens masse mennesker, og synes man det er en fest at skråle med på ”Kysset Med Jamel” sammen med tusindvis af andre feststemte galninge, så er der vel ikke noget mere smukt? Er man ikke til det, så er det ikke meget sværere end bare at sætte noget andet musik på.

Selv regner jeg med at komme til at se Kidd live en masse gange, føle energien og opleve den stemning han kan skabe, for på trods af, at karakteren til nærværende udgivelse ikke just er flatterende, så har jeg ikke opgivet Kidd. Han har siden udgivelsen af denne EP vist sig at udvikle sig i den rigtige retning. Men! Når det så er sagt, så vil jeg aldrig kunne finde på at sætte Mine Venner Snakker EP’en på nogen steder, for dårligere musik skal man virkelig lede længe efter! Det er rent ud sagt en drønhamrende jammerlig udgivelse. Men så igen, det er nok slet ikke pointen…

Hvad synes I? Elsker I ham? Hader I ham? Og hvorfor?

Kunne du digge det her?

84 kommentarer

  • Arild 16/7 2011 - 13:50

    Elsker ham primært for hans liveshows, men synes også noget af musikken er fedt i studieindspillet form. Synes helt sikkert han har lyrik og historier man husker. Historien om provinspigen, der tager i byen og har en punan man godt kan frygte tror jeg mange kan udenad og jeg synes sgu det er en ret fed tekst. Ellers kan jeg godt følge dig i stort set alt hvad du siger, men jeg synes det er fedt alligevel og tror helt sikkert også han er på vej til at blive bedre og synes f.eks. Gøre sin ting og Gi mig dine tanker er bedre end denne EP

  • stef 16/7 2011 - 14:06

    Det kan siges med det gode gamle Immortal Technique citat, If Ur album goes platinum it has nothing to do with luck, it just means that a million people are stupid as fuck. Må hipsters og musik som dette brænde op i helvede.

  • It's Me 16/7 2011 - 19:29

    God anmeldelse. Er enig hele vejen igennem. Karakteren er perfekt.

  • Frekvænz 16/7 2011 - 23:31

    Karakteren er meget passende :) Han er virkeligt irriterende at høre på og der er ikke det store indhold i teksterne… Så kan han dele karakter med Anna David… Haha :p

  • Olli 17/7 2011 - 12:23

    Du rammer lige på kornet Jeppe. Jeg er selv i en vennegruppe, hvor der til fester bliver skrålet rædselsfuldt højt med på Kysset med Jamle og Gør sin Ting. Jeg må da indrømme, at jeg også selv skriger med på sangen, så højt jeg kan nogle gange.
    Og det tror jeg egentlig er svaret på hypen; Det er jo bare en knægt, der skriger – hvilket giver dig lov til at gøre det samme, faktisk uden at ligne et fjols. For fjolset er jo egentlig Kidd.

    Jeg vil dog lige tilføje at Gøre Sin’ Ting har et eller andet over sig, fordi den er så skide sjov at høre på. Hørte den meget på Roskilde, og i en god koger, så er den altså hyldende morsom at lytte til; SLINGELINGDINGSLINGEDINGELINGDING! – det giver dig en fantastisk griner. Samt linjerne fra en af hans venner; “får meget røv i fjæset end en dværg gør inde på strøget/ dørmand vil ikk’ lukke ind, for alle sammen har røget/ og det backstage multiswag, jeg er ude hele året/ du har kysset med Jamel, mens jeg river dig i håret//

  • Christian 17/7 2011 - 18:32

    Jeppe!!!! dette er en genial anmeldelse, er glad for at du deler min mening om KIDD’s talentløse musik. Man bliver træt af den skingrende stemme, dårlige lyrik og alt for usle beats. Desuden så jeg ham på Roskilde, hvor han kejtet rundt på scenen og ikke havde styr på en skid. Dog må man give ham, at han har fået et stort buzz, men jeg tror egentlig bare det har været fordi Danmark har savnet en “sjov” kunstner. IRONI VINDER ALTID DANSKERNES HJERTER.

  • Sammy Simo 17/7 2011 - 18:33

    Han er GENIAL !

  • Maria 18/7 2011 - 00:00

    Kidd er genial .. for jeg der ikke kan lide hans musik vil jeg bare sige – Det er ærgerligt i ikke kan høre talentet i Kidd .. Han stemme er så anderledes at det er fedt. Alt respekt til Kidd.. Op i den .. :p

  • Igno 18/7 2011 - 01:44

    Den danske Hip Hop ungdom er generelt ikke for imponerende, hele “i dont give a fuck” attituden og glorificeringen af Alkohol og Hash samt let omsættelige damer er efterhånden ved at være en anelse trættende.

  • J.P 18/7 2011 - 03:07

    det er right on! shit det er forfærdeligt at høre på i længden :)

  • J.P 18/7 2011 - 10:29

    (maria) ja hans stemme er anderledes på sådan en skrigende skinger agtig facon jeg kan slet ik holde ud og høre på det han siger fordi han rammer mit nervecenter på samme måde som hvis du kører dine negle nedover en tavle haha :=) men fred være med de folk der gider høre den slags :)

  • jesper N. 18/7 2011 - 11:19

    hvordan kan en som ham med hans talent overhovedet blive hørt??????????????????

  • Rød Hævner 18/7 2011 - 12:50

    KBHOE har fået deres magermayn..!

  • k.p 18/7 2011 - 13:34

    det lyder simpelthen som hvis man trækker en kat i halen i længere tid :(

  • scrappy 18/7 2011 - 13:36

    ja jeg forstår heller ik meningen med han skal anmeldes alle kan da høre det er lort , han skriver dårligt , han udfører det dårligt og han lyder enormt dårligt .. det er sku en ommer

  • katja 18/7 2011 - 13:38

    som der selv bliver sagt så hader man ham enten eller elsker ham. jeg er personligt kæmpe fan af ham, men forholder mig dog objektiv i forholf til alt dette.

    kan måske godt følge at det er på et simpelt plan, men hvorfor også gøre det besværligt. syntes ikke der er noget federe end at gøre det han gør med de midler han har. og tror ikke han var kommet ligeså langt hvis , det “bare var som alle andre” ? jeg ved det ikke :)

    love or hate, it’s all good !

  • grimey kasper 18/7 2011 - 13:38

    det er jo til at dø af grin over :=)

  • J.P 18/7 2011 - 13:40

    han er kommet så langt fordi han kender de rigtige , det har ik en skid med talent at gøre ik for at svine ham mere end jeg har gjort .. men sådan er en stor del af dansk hip hop, hvis du er god til at kysse den rigtige røv kommer ud langt og fred være med det men at sige der er noget som helst godt i det han laver er måske lige at strække den en anelse :) hehe

  • M.B.N 18/7 2011 - 13:43

    altså det er ik min stil det der og har prøvet og lytte det med et åbent sind men sys bare det bliver en hård oplevelse , kunne slet ik forestille mig at høre den der i bilen , på anlægget eller nogen andre steder , men fedt at han har formået at skabe så meget røre omkring sing egen person så folk lytter til det han laver det i sig selv er ret godt gået når nu resten godt kunne forbedres en hel del :) men hvis han klarer den til toppen så respekt herfra da :)

    Peace… M.B.N

  • GeorgeKu$h 18/7 2011 - 14:48

    SPOT ON JEPPE – og skønt med din lille hipster-kommentar: http://jamelsundoo.wordpress.com/2011/05/31/piffpaff-for-kidd-pa-bes%C3%B8g/ – ærligt talt ikke et crowd jeg selv misunder – men det må da unægteligt være fucking dope at folk gir’ den så meget op, hvis man da ser igennem fingre med at det nok er ironisk…
    Det er sgu en kompleks sag med ham Kidd. På en side synes jeg der er noget hamrende dope og catchy over “du har kysset med Jamel, k-k-kysset med Jamel” over noget der unægteligt minder en del om ATK’s remix af “Hva’ så hvad”, og på den anden kan det forarge mig ad helvede til at han får et vers på “Fokmedosnu” – både fordi han slet ikke passer ind, men især fordi de folk der udråber sig selv som Kidd-fans understreger at de er det fordi “han har alt det de andre danske rappers mangler” – hvorfor så putte ham på et track med “de andre danske rappers” hvor han bliver så totalt latterligt outshinet på det flowmæssige, tekniske og lyriske plan.
    Det er et spændende fænomen, ikke musikken som jeg har det yderst svært med, men personen. Jeg glæder mig til at se hvordan han vil toppe den her – hvis han går efter en mere teknisk og traditionel raplignende lyd vil det jo ikke være den unikke “original lyd” som skaffede ham de mange, mange views og lyttere i første omgang
    DON’T BELIEVE THE HYPE
    /C

  • katja 18/7 2011 - 21:45

    hypen er der jo om man vil det eller ej ? :)

  • bison 18/7 2011 - 21:47

    Dont belive the Hype !!!!

  • J.P 19/7 2011 - 10:28

    har altid hørt at hvis det ligner lort og lugter som lort så er der en stor chance for at det er lort :D hehehe jeg sys bare virkeligt ikke godt om det han laver :)

  • otpei 19/7 2011 - 22:21

    Jeg synes kidd er en god rapper. Jeg kan nok ikke overbevise folk her, men jeg synes at der er ret meget sproglig indsigt at spore i hans levering. Det er svært lige at forstå hvor hans linjer kommer fra.

    Ikke et ondt ord om Pede B foreksempel, for han er jo også rigtig afholdt, men den skole han repræsenterer eller er den dygtigste repræsentant for, er efterhånden vildt forudsigelig. Kadencerne, rimene og så videre – det river ikke rigtig i en. Som studieguitarister der spiller licks hele tiden og MÅSKE lyder godt. Men oftest bare kedeligt.

    Kidd har syge linjer og ved hvad han vil med sine leveringer. Jeg ser ham som en MEGET musikalsk rapper, en rapper der har sit musikalske fundament et andet sted end de fleste andre danske rappere, som starter med og slutter med rappen. Kidd BRUGER rappen til at udtrykke sin person, sin subkultur eller whatever.

    Vi har ligsom hørt den såkaldt tekniske rap, nu er det er fedt med en bluesguitarist i gamet (ikke at han synger blues- men hvis i forstår metaforen).

  • Femmar 20/7 2011 - 00:20

    Hvem sagde hipster? (peger op)

  • ASYP 20/7 2011 - 02:26

    Hahahaha, Amen Jeppe Barslund!! Er så enig.

    @Otpei:

    Nu må det da stoppe! “Ret meget sprogligt indsigt i hans levering – det er svært at forstå hvor hans linjer kommer fra” – Blander du ikke nogle ting sammen her? Og hans linjer kommer jo nok fra en kæmpe koger. Han fatter nok ikke engang selv hvad hans sange handler om.

    Mht. Pede B – Det er jo hans stil, klart at den er der på alle hans ting – ligesom at det er Kidd’s “stil” at skrige sig selv halvt ihjel på hans “tracks”. Og for mig at se, bliver Pede aldrig kedelig, han ER, om man vil det eller ej, en af landets allerbedste i sit fag. Bum.

    Hele dit 3. afsnit er jo én stor gang vrøvl. Kidd laver nok den ting, fordi han er for skæv til at flyde tight over et beat, og fordi han ikke kan synge. Så må han jo skrige. Eller bruge autotune – men det er jo ikke så hipster-agtigt.

    Synes man skal høre det track de har lavet med Nik & Jay nu her, hvor Kidd virkelig falder igennem. Selvom trackets niveau også er ret lavt.

    Og nej vi forstår ikke hvad du mener med “en blues-guitarist i gamet”.. Jeg gør ikke ihvertfald.

    Lidt galde herfra. God debat.

  • Tine 20/7 2011 - 13:48

    Jeg tror at jeg elsker Kidd, netop fordi han er så dårlig ;) Ja, han synger ikke godt, teksterne er ikke videre veludførte, men det er fedt at skråle med på sangene, for teksterne netop også er så simple! Ja, kønt synger han ikke, men igen, det er jo lige meget, for det er ikke hans sangstemme der er det fede!

  • Timur 20/7 2011 - 15:07

    @Tine

    Synes du en dårlig sangstemme er fed? For så kan man da ligeså godt lukke debatten. Hvis sagen er den, at hipsters godt kan lide dårlig musik, er den jo ikke længere. Det vil jo svare til at diskutere om man kan lide en burger fra McDonalds eller en bøf af kobe-kød, og argumentere for McDonalds burgeren fordi den netop er usund og klam :-)

  • Janus Forssling 20/7 2011 - 16:28

    @ Timur
    Word!

  • M.B.N 21/7 2011 - 02:38

    hahahaha timur :) men true :D

  • otpei 21/7 2011 - 14:48

    Undskyld lange indlæg. Jeg sidder bare og stener lidt her ved tasterne:

    @asyp.:
    Jeg sagde ikke Pede B specifikt er kedelig, jeg mener der er en “rapskole”, som han repræsenterer – en retning dansk rap har haft taget – danskerrap. Mc-natetet, Ham den lange, Fler farver… undskyld mine eksempler, måske ser i ikke fællesnævneren. Samt de er jeres homies, måske også mine.?.. Blot eksempler. Og nej jeg hader ikk på dem, jeg respekterer dem. Men stilen er prøvet af. Ligemeget, jeg syns min første statement var rimelig klar.

    Vi har også brug for nyt blod. Lad os gi’ den op for kidd og alle de andre nye rappere – uden at ville dræbe de mere traditionelle selvfølgelig. Hvad er det i er bange for at miste? En åh så stolt legacy af dansk rap? Det her er jo ikke USA hvor Nas, og Mobb Beep og den unge nye (gamle) New York scene risikerer at blive glemt fordi SouljaBoy står og skriger, hvilken jeg personlig dog også finder svedig på mange måder(SB). I DK er der heller ikk penge eller levegrundlag på spil. Måske synes i bare at det er svedigt at tage del i det gode gamle hiphop hadespil som i USA. “fuck KIDD he killed rap, listen to Imortal technique, DGP og Hvid sjokolade!.

    BennyJams eks. er en VIRKELIG GOD ung producer, som DK’s producerscene kan lære af.

    Men whatever jeg kan godt forstå man blir træt af det der youtubegeilhype, for alle kan føre sig frem som konger nu. Det kan også gi’ mig noget kvalme. Jeg vægter højt at folk leverer noget kvalitet og håber at alle de nye unge beviser deres værd og laver nogle klassikere(som da malk, dgp, clemens osv kradsede sig ind i hiphoppens og DK’s generelle kultur) og ikke kun flasher deres selverklærede swag.

    @Femmar
    Alle dem der snakker hipster dit og dat, jeg ved ikke – i er selv hipsters. Hvem bruger ellers det udtryk andre end “hipsters”?? Render briderne eller somalierne rundt og snakker det der? Hvem er du? Hvad mener du med hipstor? Hipsterhad er den største og wackeste hype. En del af en gruppen af unge uden nogen form for materielle problemer som keder sig i en forkælet verden forsøger pludselig at skære sig fri fra resten ved at kalde nogen de grundlæggende er identiske med for hipsters. Grænsen er super tynd og flydende. Jeg ser altid Pede når jeg går til hipsterfest for eksempel.

  • Femmar 21/7 2011 - 16:55

    “Hipsterhad er den største og wackeste hype”

    NEJ….det er en nødvendighed.

    btw.

    Mener du så, at hvis man ikke er bride eller Somalier, så er man hipster? :P

  • Timur 21/7 2011 - 18:01

    @Otpei

    Du brugte lige udtrykket mere end nogen anden i dette indlæg.. HIPSTER!!

  • otpei 21/7 2011 - 19:11

    Nej jeg mener, at mange grupperinger i samfundet er skideligeglade med begrebet og hele hipsterkrigen. Hvis de overhovedet kender det. Langt størstedelen af samfundet. Dem der har travlest med det kandiderer ofte selv til titlen.

    Jeg går ikke så meget op i om folk er hipsters eller ej timur, det var ikke det min rant handlede om.

  • Nyboe 21/7 2011 - 23:49

    Kidd har gode linier? Nej!

    Anmeldelsen er spot on, manden har ikke en tone i livet, ingen rytmesans, dårlige tekster, endnu dårligere rim og biter åbenlyst Magermayn.

  • Femmar 22/7 2011 - 00:21

    som også er wack

  • ASYP 22/7 2011 - 02:27

    haha, amen Femma’r! Fucking amen!

    PREACH!!

  • Sjurdur 22/7 2011 - 03:51

    Jeg skriver lige opslag nummer 38, på wots mest diskuterede nyhed pt.
    Al omtale er god omtale, så skal vi ikke alle synge med på “København kigger mens jeg gør min ting, Århus kigger mens jeg gør min ting, Odense kigger mens jeg gør min ting”
    Hele Danmark kigger når han gør sin ting!

    Giver Jeppe fuldstændig ret. Men jeg ville nu ikke ha noget i mod, at have Kidd til at skrige et omkvæd på et af mine tracks.

  • GeorgeKu$h 22/7 2011 - 13:51

    Sjurdur said it

  • Akapelle 24/7 2011 - 22:02

    Jeg er bare herre træt af mozart, Han repræsenterer de der “tekniske” komponister, der bruger toner og den slags. så vil jeg hellere høre på en hund der spille BR-klaver, det originalt! ikke bare som det der alle de andre laver.

  • southAk 25/7 2011 - 15:24

    hans stil er ok. Hans rap r tilgengæld pisse ringe. Ja han jar attityde håber på at hans musik bliver diskoteker og ingen andre steder. For hvis det her er fremtiden for dansk rap, tror jeg ligeså godt jeg kan flytte tilbage til udlandet

  • southAk 25/7 2011 - 15:32

    det er som om at man kan lt i dag, selvom man yder fuckin ringe, så kalder man det ”originalt”, ja det kan da godt være han har lidt attityde men talent han han ingen af. Hvis kidd har det der skal til, så ka sku selv sydney lee blive rapper

  • samir 26/7 2011 - 15:47

    Jeg har det med kidd som med basshunter der lavede boten anna.
    Det er sjovt og man grine af det fordi det er så dårligt,
    indtil det bliver populert og så er det ikk sjovt længer..
    STOP DET LORT!!

  • Toldbøden 31/7 2011 - 08:31

    Det jeg er imponeret/forvirret over er at han kan opnå den hype han nu engang har.. Hans måde at “rappe” på er præcist den måde min 7 årige nevø lyder på når han finder på sine egne sange..
    Jeg er tæt på at sige teksten er opbygget på samme måde bare med andet indhold.

    Det som forager mig ekstremt meget er at han bliver udråbt som “the next big thing” nå han i virkeligheden gør det, som de fleste af os gjorde som barn.
    Jeg vil mene at Kidd er til dansk rap, hvad William Hung er til American idols..

  • Idioten 1/8 2011 - 21:17

    Kidd er dårlig…. men anmeldelsen er god!

  • Anonym 2/8 2011 - 00:21

    JEG ELSKER KIDD!!! SKÆVE MOTHERCHOKIN’ BITCH ASS RAPPER <3 På den gode måde, hahaha :-D

  • Hmm 2/8 2011 - 01:16

    “We can forgive a man for making a useful thing as long as he does not admire it. The only excuse for making a useless thing is that one admires it intensely.
    All art is quite useless” – Oscar Wilde.

    Mon han havde bitches og booze og blunts backstage på samme måde som danske rappere tror man skal have det?

    Fucking idioter mand.

  • MikeMass 2/8 2011 - 19:50

    Det er det værste omgang lort, Kidd han har intet flow, og hans stemme er som knive der torturerer mine følsomme ører :D Men fred være med de folk der gider at høre på den klovn.

  • KIDD 3/8 2011 - 18:29

    TAK TIL ALLE HATARZ!
    I HOLDER MIG I LIVE FOR HVER KOMENTJAR!

  • Jesper Dk 4/8 2011 - 09:47

    haha kidd holder vi dig i live fordi verden hader dig ?? det er så fejlplaceret at tro at det er vejen til succes , du burde sku øve dig på at rappe , flowe , og ikke mindst burde en eller anden losse dig i bollerne så der er en chance for de falder ned så man slipper for det skrig og skrål der , selv du må da kunne høre det ikk lyder særlig godt :) held og lykke med musikken og din hype uddør jo snart hvad vil du så finde på :)

  • IDIOTISM 4/8 2011 - 13:40

    er Wots.dk dansk hiphops nye sted at komme ud med sin hate? selv når stort set alle er enige med anmeldelsen, skal de hate alligevel?? wtf??

    Synes selv Kidd er mega grineren, men EP’en er pænt elendig, hehe

  • jesper dk. 4/8 2011 - 14:20

    hahahahaha så skriver man et indlæg og så vælger WOTS.dk at udøve censur hvor er det klamt at de skal sidde og bestemme over debatten herinde!!! k l a m t .. næsten lige så klamt som kidd’s stemme

  • GeorgeKu$h 4/8 2011 - 16:10

    Ja, øv øv vi ikke fik set dit indlæg Jesper. Du lægger ellers en særdeles saglig og konstruktiv tone for dagen, nu citerer jeg i flæng:

    “haha kidd holder vi dig i live fordi verden hader dig”

    “og ikke mindst burde en eller anden losse dig i bollerne”

    Av av, hvor har vi missed out on a big one når ikke vi kan få lov at få opfølgeren på så konstruktivt et indlæg :( (

    Kan godt lide hvis der kommer en ordentlig debat igang, men det her tangerer det ynkelige.

    Jeg er ude… Sun is shinin’ and the beer’s cold!

  • Skotten 4/8 2011 - 21:10

    Hvordan kan det være man er en hater fordi man ikke kan li det? Det er den mest latterlige holdning ever.. Men jeg kan godt se det er et smart ord at bruge. Så bliver man også fri for at se i øjnene at man stinker.. Fordi så er det nemlig alle andre den er galt med end dig selv.. du er sgu en tegning mand

  • Eski 5/8 2011 - 09:52

    Jeg var en del af hiphop-miljøet ca mellem 1995-2002 og lad mig bare sige det lige ud- KIDD ville aldrig få et ben til jorden til jams dengang. På det tidspunkt øvede folk sig betydligt mere inden de droppede noget på gaden. Bevars, der var folk der ikke kunne rappe, men de røg jo hurtigt ud igen – de spillede ikke på fuckin Roskilde!!! God liveoptræden? Han var jo helt fucked; var det ikke for den kæmpe hipsterfest der var i teltet, så ville det havde været en katastrofe. Fatter ikke den der hipster/lemminge adfærd – LYT DOG TIL LORTET!!! Det vidner om et umådeligt lille kendskab til dancehall/rap whateve at mene at det her er godt. Og at folk i deres rame alvor mener at produktionerne er BOSS udstiller bare deres totale mangel på selvstændig stillingtagen/smag/standartkrav

  • esser 5/8 2011 - 10:33

    At noget ikke er teknisk veldrejet er selvfølgelig ikke en kvalitet i sig selv, men engang imellem kan det tilføje et element som gør udtrykket mere unikt. Jeg synes helt klart Kidd er et frisk bekendtskab, men han er nok nød til at udvikle sig lidt, hvis ikke han skal ende som en sæsonflue.

  • Xats 5/8 2011 - 13:42

    Jeg synes Kidd er sjov. Jeg synes han bringer lidt sjov ind i billedet på FOKMEDOSNU og de andre feats han er med på..

    Et nummer med Kidd? Nej jeg gider ikke høre hans EP og jeg magter ikke høre et helt nummer med ham.
    Hvorfor? Jo fordi at det er for specielt til at jeg tør at elske det. Det er ligesom da indvandringen begyndte. Folk var bange for at holde af indvandrere fordi det var nyt og anderledes. (For at ingen skal misforstå mig; Jeg holder af alle mennesker uanset baggrund, kultur, sprog osv.)
    - Men er det ikke også det der er galt her? Kidd kommer med noget “nyt”. Og fordi vi altid har været vant til andet er det her for specielt til at vi kan kategorisere det under “vores musik”.

    Jeg ved ikke om Kidd bliver det nye. Jeg ved ikke om det er rap eller om det bare er skrigeri.
    Men jeg ved dog at manden får hype! Jeg ved at han gør det han selv vil på den måde han selv vil. Jeg ved at andre ser noget stort i ham, ellers ville N&J ikke lave en remix med ham (Btw. Jeg er ikke N&J-fan på nogen måde, men de ved jo hvad de laver og tjener kassen på det).

    Personligt så håber jeg ikke han slår igennem. Han må gerne dukke op i ny og næ og deltage på et feat. engang imellem. Men jeg håber ikke at han bliver en som størstedelen af DK vil høre på.
    Jeg er enig med Nyboe; Kidd har ikke mange punchlines, stemmeføringen er dårlig (eller for speciel til at jeg vil holde af det). Og ja, om han biter Magermayn ved jeg ikke, men der kan HELT KLART trækkes nogle ligheder imellem dem!

  • Tommy Hans 6/8 2011 - 19:07

    Jeg mener at han ville egne sig bedre til Paradise. Nu er det bare ærveligt at han bruger musikken til den samme ting. alle de drenge der er med i den bande er kun ude efter fame. De hyper sig selv på youtube som superstars uden at kunne en fuking skid.

  • J.P 7/8 2011 - 08:45

    det er bare ik særlig godt og hans vokal er håbløs dårlig desværre , kan gode se det sjove i det men det er også det :)

  • Christen Hansen 7/8 2011 - 11:39

    Ice Cube sagde det:
    You can cuss more, I’m out rush more,
    Now you can seel more, You’re still Algore
    Nigga I’m the president, you’re just the resident,
    In my gangsta world, and you late with the fucking rent!

    http://youtu.be/cGbLrqREz7U

  • J.P 7/8 2011 - 22:37

    ja og j.p said it :)

    if it aint good it aint good no mather the hype!!

  • Spontan 9/8 2011 - 14:24

    God anmeldelse jeg er enig hele vejen igennem.

  • stef 21/8 2011 - 20:28

    Hej Kidd. Jeg vil bare sige at jeg håber dui dør i en trafikullykke sammen med stanley most. Knuzzz

  • kupar 23/8 2011 - 02:14

    stef du har så meget ret og håber han tager resten af dansk grime med sig :) hehe

  • thomas wittenkamp 31/8 2011 - 14:23

    undskyld mig men hvad har kidd lige lavet med medina ?

  • dinmor5 1/9 2011 - 23:04

    Altså han er jo ikke Danmarks svar på 2pac, men han har jo et fedt flabbet flow, som jeg synes mindes lidt om Johnson, men Johnson er nok lidt mere hip-hop stil. Normal dansk drengerøv :)

  • kvabsen 2/9 2011 - 16:27

    ´hvordan minder han om johnson?

  • Simon 19/10 2011 - 15:53

    Kidd har:
    - Succes
    - Penge
    - Damer
    - Joints
    - Fedtede pikkefingre
    - Go’ stil
    - Kysset med Jamel
    - Flabet attitude

    Jer Haters har:
    - Al mulig grund til at være misundelig!!!

  • Tag jer sammen 19/10 2011 - 16:58

    Jeg syntes din anmeldelse er alt for personlig til at kunne lægges ud nogen steder, En masse mennesker som ikke bryder sig om kidds lyd ville selvfølgelig give dig ret og hate ham endnu mere end de allerede gør. Jeg kan lide hans lyd og hans musik. Han er sig selv og lader jer haters snakke. Jeg tror at i har et problem med hans musik fordi den er alt for anderledes og skør til jeres smag. fred være med det. Men hør jer selv? Bare fordi i ikke bryder jer om hans musik betyder det ikke at han er et fjols. For hvem gidder gå at høre på musik som skal gøre alle glade. INGEN. Kom op fra gulvet. Alt andet er latterligt.

  • Tag jer sammen 19/10 2011 - 17:00

    Jo STEF? Luk røven. Måske er det i virkeligheden dig der burde dø i en trafikulykke? For du kan vist ikke andet end at svine folk der kan noget til.

  • k.t 19/10 2011 - 19:02

    siger du med en ordentlig sviner :D :D

  • rapperKing! 19/10 2011 - 19:04

    simon er ik misundelig for har :

    mere Succes i livet
    flere penge end jeg kan bruge
    flere damer
    alle verdens joints
    kæmpe pik og små fingre
    aldrig kysset med en dreng som kidd!
    endnu mere flabet attitude!

    jer Lovers har :
    -Al mulig grund til at flette næbbet!!

  • Simon 19/10 2011 - 20:11

    Rapperking, der burde da ellers være masser af ting sådan en falleret wannabe rapper som dig kan bruge sine bistandspenge på. Men nok om dig! – Man kan sige hvad man vil, men Kidd forsyner den danske HipHopscene med nyt liv – og hatten af for det!

  • Mates 19/10 2011 - 23:40

    Enig med Simon.

  • Martin 24/10 2011 - 20:24

    Gaaaaaaaaaaaaaaaaab!

  • david 31/10 2011 - 02:05

    Denne debat trænger til en saltvandsindsprøjtning.

    Det virker som om der er en bred konsensus for at Kidd har attituden og intet andet.

    Jeg har ikke mødt mange over de 20 somre, som havde noget særligt tilovers for ham – men bevares de eksisterer sikkert i hobetal rundtomkring i landet!

    Umiddelbart ser jeg fascinationen hos de 14-18 årige, og det fremgår da også klart af hans videoer at hans ‘damer’ ikke er meget ældre.

    Hans glorificering af slumlivet med bajere og hash, omend latterlig åbenlys, lader til at falde i hak med den nuværende ungdomskultur i Danmark – Men hvor det tidligere var et ungdomsoprør imod konservative, traditionelle idealer (anno 1960′erne) så virker det mere som dårlig undskyldning for at forherlige en uproduktiv og fordummende livsstil, karakteriseret under betegnelsen ’swag’.

    I mine øjne ridder Kidd på bølgen af succeser som Paradise Hotel og Jersey Shore – hvor højtråbende, primitive og uambitiøse (eller useriøse) individer udstilles alene for deres attituder, end på deres talent.

    Jeg hader ikke Kidd, men jeg synes tildels også at det er for nemt at ‘elske’ hans musik. Så hellere være en fucking skeptisk hater.

  • GMj 1/11 2011 - 12:19

    DAVID:

    Hørt hørt hørt !!!

  • Tag jer sammen 6/11 2011 - 18:51

    Ja David. Jeg vil så lige pointere at Kidd hverken har sex på tv eller deltager i andre latterlige musikprogrammer så den bølge er vist bare opspind i dette tilfælde. Hans livstil er nok ikke ligefrem sund. Tit og ofte syntes jeg af dem som deltager i sådanne shows næsten ikke engang kan stave deres eget navn. Kidd kan godt og han arbejder røven ud af bukserne. Haters gonna hate. Men jeg har det sådan. Kan man hade en person som man aldrig har mødt og som ikke har gjort en ondt?

  • Tag jer sammen 6/11 2011 - 18:52

    Ja David. Jeg vil så lige pointere at Kidd hverken har sex på tv eller deltager i andre latterlige realityprogrammer så den bølge er vist bare opspind i dette tilfælde. Hans livstil er nok ikke ligefrem sund. Tit og ofte syntes jeg af dem som deltager i sådanne shows næsten ikke engang kan stave deres eget navn. Kidd kan godt og han arbejder røven ud af bukserne. Haters gonna hate. Men jeg har det sådan. Kan man hade en person som man aldrig har mødt og som ikke har gjort en ondt? Nej.

  • c 25/11 2011 - 04:17

    Du misser jo helt pointen i indlægget. Pointen er ikke hvorvidt Kidd yder en større indsats end eksempelvis paradisdeltagerene eller hvor usundt/sundt han måtte leve. Pointen er han er blevet en del af en kultur der hylder middelmådighed og ligegyldighed, under postulatet at det er “originalitet”. Kidd har ikke skyggen af musikalsk talent, men har netop heller ikke brug for det. Han er “elsket” fordi han giver et segment af befolkningen noget at identificere sig med og er nok nærmere et produkt af den samfundstendens end han er noget andet. Personligt finder jeg det sørgeligt, ligesom jeg gør det, når min teenage kusine bare må se paradishotel. Fordummende, ligegyldigt og ensformigt.

  • c 25/11 2011 - 04:29

    Og hvor er det dog patetisk at støde på udtrykket haters gonna hate (eller bare haters for den sags skyld) i noget der skulle forestille at være en seriøs debat. For det første er det næppe had der gives udtryk for i langt de fleste tilfælde, måske der lige er nogle der skal have fat i en ordbog, men snare mishag mod produktet. Det er et udtryk for en mening omkring kvaliteten, som endda ofte er velbegrundet, og er hele basen for en debat/diskussion.
    Men selvfølgelig er det misundelse det, åbenbart enorme, had bunder i.

  • lukas 2/12 2011 - 12:24

    hvad betyder EP??

  • Alex Christensen 2/12 2011 - 13:38

    Du finder svaret her:
    http://da.wikipedia.org/wiki/EP

  • Karin 7/4 2012 - 08:59

    Du gør det uniq mester Kidd. Godt at se du på en måde er lidt kamera sky selv når man er artist som skal udføre ét show. Du har fast holdning og lyder meget livs intilligent af din alder.
    Din udstråling passer til din rap stil.
    Jeg har en veninde som også er blevet stor, og det vigtigste for mig er at hun stadig har fødderne på jorden! Bevar din indre ro og tænk ikke formeget over hvad andre syntes hvis det er negativ omtale og lav hvad dit hjerte elsker at lave og tro på dig selv. For du er dygtig Kidd!
    Peace out.

Skriv en kommentar Hvis du har en Gravatar tilknyttet din email, viser vi billedet.

Don't hate — appreciate! Vi vil helst ikke slette kommentarer, så hold det venligst konstruktivt og tilføj noget værdi. Tak.