Anmeldelser Før den her, skrev vi om:

Forssling og Timur – Rap På En Uge EP (Anmeldelse)

Tilbage i 2009 slog Forssling og Timur hovederne sammen, og lavede nogle sange over en weekend, der endte på en EP med det sigende navn Rap På En Weekend. Sidste år smed de Gratis Promo CD på gaden som Unbalanced Procutions; en gruppe de havde dannet med nogle af deres homies. Jeg anmeldte pladen, gav den to bobler og skrev blandt andet, at det både var ”vakkelvornt”, ”decideret stupidt” og til tider ”underholdende patetisk”. Sjovt nok erklærede Forssling selv sig enig i ”dybest set” al kritikken, og beskrev selv projektet som værende en omgang ”gøglet lort”.

Nu har de to så slået hovederne sammen igen, og taget skridtet videre med deres næste ”koncept”-EP betitlet Rap På En Uge – I kan vel næsten gætte jer til, hvor lang tid de har brugt denne gang.

Første problem opstår allerede idet de kalder dette produkt en ”koncept-udgivelse”. Cunninlynguists’ A Piece of Strange er et konceptalbum. The Streets’ A Grand Don’t Come For Free er et konceptalbum. Janelle Monáes The ArchAndroid er et konceptalbum. At sætte en stram tidsramme om skabelsen af en udgivelse kan ikke kaldes et koncept. Det er en halvfesen dogme-reglementeret proces, der måske minder lidt om Dogmelistic i ideologien, men som i sin natur oser af dovenskab.
Jeg kan ikke komme i tanke om én eneste fornuftig grund til at skabe en udgivelse ud fra disse præmisser. Måske hvis man var overnaturligt fantastisk til at producere og spytte rim, men når man er så åbenlyst mangelfuld og urutineret som drengene her desværre er, så må man stille sig uforstående overfor ideen bag dette projekt.

De otte numre er alle produceret af Forssling, der også stod for musikken på deres forrige udgivelser. Titelnummeret, ”Godnat” og ”Vrøvl” har fine beats, – jeg kan især godt lide vokalsamplet på ”Godnat”, der lyder som taget fra Sphaerens ”Søvnlæs”, og den atmosfæriske minimalisme på sidstnævnte. Resten af produktionerne virker dog som overkogt spaghetti: slattent og kedeligt. Det lyder billigt, og det fremgår virkelig tydeligt, at det er lavet på en uge. Der er groft sagt ikke rigtig noget der fungerer. Det er der, men det vil ikke rigtig noget. Det samme kan siges om rappen. Der rimes for rimenes skyld. Tag fx linjer som,

”Vi et makkerpar der pakker mange rim og rammer takter /
Og samarbejder som soldaterkammerater som der nakker andre”

Jovist er der gjort godt brug af assonanser, men hvad i himlens navn vil de med det?

Andre gange er rappen simpelthen decideret umulig at høre. Forsslings vers på åbningsnummeret byder på så store mængder mumlen og falden over ord midtvejs inde, at jeg ganske enkelt tog mig selv i at grine, da jeg læste teksten til nummeret på deres Bandcamp samtidig med at det spillede, og nærmest ikke kunne genkende et eneste ord. Jeg erkender dog, at enkelte linjer stod frem som rimelig gennemtænkte, fx når han rapper: ”vi har det du ikk’ ka’ fuck’ med, som et kyskhedsbælte”. Desværre skal man igennem så forfærdeligt meget metervare-rap for at komme til de få guldkorn, at de glemmes ret hurtigt. Med en linje som: ”det gør ondt at være kunstner, men kun når fans bliver’ til kunder og moralen bliver’ sat til siden” viser Timur, at han stadig er manden med potentialet, men på Rap På En Uge bliver det bestemt ved potentialet.

Omkvædene er ligeledes en halvsørgelig historie hele vejen igennem – enten bliver der skrålet igennem med mildest talt elendige sangvokaler, eller også er rappen blevet sølet til med besynderlige computereffekter, der på ingen måde udgør et formål til den specifikke sang.

Det sidste søm i ligkisten bliver slået i når man erfarer, at der er noget så grelt som produktionsfejl i den CD man sidder og lytter til. Jeg kan forstå at mixing og mastering ikke er perfekt når tiden har været så knap – ikke at det er en undskyldning – men når flere sange bliver afbrudt af sorte huller og øredøvende skratten i op til ti sekunder af gangen, så er det til at blive decideret sur over.

Nu ender jeg med garanti med at blive ”ham den sure fra WOTS.dk, der ikke kan lide noget rap overhovedet, som kun sviner folk til og dræber undergrundskulturen” igen, men jeg bliver nødt til at sige, at jeg finder det en smule højrøvet at bruge en sølle uge på at bakse en lille EP-udgivelse sammen, og så rent faktisk tro helt seriøst på, at der er nogen der gider lægge øre til det, endsige bruge flere ubetalte arbejdstimer på at anmelde det.
Rap På En Uge har været spild af min tid, både som anmelder og som privatperson, og det er udgivelser som denne der har gjort, at vi her på WordOnTheStreet.dk har indsnævret vores anmelder-favntag en smule, for hvis alle og enhver tror, at de kan smede en lunken skive sammen på ingen tid og få den anmeldt her på siden, så har vi givet et forkert signal.

Det er meget muligt, at hiphop anno 2011 er et allemandseje, men derfor skal man som kunstner stadig huske på, at der er folk ”derude”, der har et virkelig stærkt forhold til genren og kulturen, som vil blive stødt over – og finde det yderst respektløst – at opleve hiphoppen udsat for denne behandling – undertegnede inklusiv.

Var det også godt for dig?

62 kommentarer

  • tobias 15/4 2011 - 11:12

    Må desværre erklære mig enig med dig Jeppe, omkring kritikpunkterne, men synes nu stadigvæk, at det er bedre end ting som fx. “White trash”-pladen.. Som fik.. 3stjerner? mener jeg.
    Men ja, god musik ta’r den tid den ta’r!

  • Hater 15/4 2011 - 12:35

    Props

  • DoneDidIt 15/4 2011 - 14:19

    Hahaha word Jeppe..
    PREACH!

  • Timur 15/4 2011 - 15:50

    Hej Jeppe. Tak fordi du gad at tage dig tid til at anmelde den. Fuld respekt til dig. :-)
    Kocnept-EP tingen siger vi jo sådan set bare, fordi det vel er et koncept at koncentrere musisk inspiration rundt om en enkel uge – jeg ved ikke hvad man ellers skal kalde det.
    De sorte huller du snakker om er, som jeg skrev til dig, en fejl i brændingen, da min primære computer ikke fungerede. At du ikke har læst hvad jeg har skrevet må være din fejl som anmelder, men ellers er jeg meget glad for at du har taget dig tid til det. Til alle andre kan jeg kun blive glad hvis I vil lytte til det. Også folk som ikke bryder sig om det! Rigtig god påskeferie – og tak for stjernen og al det hate fra jer andre!

    Peace og smil fra Timur :-)

  • Sjurdur 15/4 2011 - 16:01

    Den havde taget 3 stjerner, hvis I gad feate mig.

    Jeg er dybt uenig. Jeg synes der er meget fedt på pladen. Jeg håber at se en anden anmeldelse på den også, for jeg føler ikke jeg fik en hel masse ud af denne anmeldelse.

    Sjudzzz!

  • Toke 15/4 2011 - 17:14

    Det holder da 1000 gange mer end det lorte rap man hører i radioen, de er i det mindste ikke så selvhøjtidelige, som størstedelen af dansk rap, at give den 1 bobble siger meget om anmelderen, og det er ikke positivt

  • Jeppe 15/4 2011 - 18:06

    @Timur

    Det kan da aldrig blive min fejl. DU sender MIG et skamferet anmeldereksemplar, – længere er dén ikke.
    Jeg læste din besked om at der muligvis ville fremkomme “hakker”, og at jeg i så fald kunne downloade mp3′erne, men som du også skrev til mig, så ligger der flere hundrede ens kopier af EP’en rundt omkring i det ganske rige, og potentielt fremtidige lyttere må da advares om, at skiven byder på flere svært enerverende afbrydelser.

    j.

  • Timur 15/4 2011 - 18:34

    Jeg skrev det netop for at det ikke skulle fremhæves som et kritikpunkt :-) desværre har vi ikke pengene til en superb computer, og min gamle brændte desværre med fejl på nogle af CD’erne. Du var en af de få uheldige, der fik en. Jeg skrev at der kunne være fejl, og anbefalede dig at hente og anmelde CD’en i MP3 version, hvor der også ville være et bonusnummer med. Jeg tænkte bare, at det ville være federe for dig som anmelder, netop for at ungå situationer som denne :-)

  • Soa 15/4 2011 - 21:34

    @Toke – “Det holder da 1000 gange mer end det lorte rap man hører i radioen, ” <- En smagsags. Husk at en anmeldelse er subjektiv. Og så drop dog det hate. Jeppe har taget sig tid til at anmelde "lortet", for så bagefter at blive skudt ned af dig. Grow up please.

  • RØD bøf med løg 16/4 2011 - 00:18

    Vent fucking med at udgive ep’er og shit til I HAR pengene til en ‘’superb computer”. Vis dog musik lidt respekt og vis jer selv lidt respekt – hvis I synes at I er the shit og I elsker jer selv og jeres musik, burde I være klar på at smide alle jeres lommepenge samt tid i det, så I har noget fedt at se tilbage på, når I er gamle og grimme. Og det er ikke et koncept at vælge at bruge en uge på et ”album”, det er mangel på kærlighed og dedikation til produktet.

    Chill nu med jeres ep’er… I gør det surt for os der bruger år på det.

  • Sjurdur 16/4 2011 - 00:42

    Det er lidt som om, der er nogle positive punkter, der ikke bliver pointeret nok, og der er nogle negative punkter, som bliver pointeret for meget.

    Til RØD BØF MED LØG vil jeg bare sige, det ikke har været nemt for de to gutter, at lave EP’en på så kort tid. De har i lang tid vidst, de ville lave en EP i vinterferien. Jeg har stor respekt for at de sætter sig et mål og gør det. Jeg synes det er rigtig godt klaret, og folk burde høre og vurdere det selv. Jeg tror meget få mennesker kan lave en så god EP på så kort tid. Timur flower da for vildt, og lille Janus på kun 16 år har lavet alle beatsne samt skrevet sine tekster på en uge.

    Jeg synes musikerne viser musikken respekt, så jeg synes også at folk burde vise musikerne respekt.

  • Toke 16/4 2011 - 13:10

    Det er da fuldstændig lige meget om man kan kalde det et koncept album eller ej, det er rent ordkløveri, og har intet med musikken at gøre, jeg hater ikke, syntes bare at men skal sætte lidt mere pris på så ungt talent, soldater kammerater som der nakker andre, er da fedt

  • Toke 16/4 2011 - 14:00

    Det er meget muligt, at hiphop anno 2011 er et allemandseje, men derfor skal man som kunstner stadig huske på, at der er folk ”derude”, der har et virkelig stærkt forhold til genren og kulturen, som vil blive stødt over – og finde det yderst respektløst – at opleve hiphoppen udsat for denne behandling – undertegnede inklusiv.

    Hvem er det lige der hater, respektløs og stødt jeg må le, der er da ikke noget hiphop over ham anmelderen

  • MortenDemant 16/4 2011 - 16:04

    hold da kæft … Fuck da alt det shit med om det er et koncept og det med at vente med at lave en ep til at man har det rette udstyr og det ene og det andet. Drengene har lavet det fordi de synes at hiphop/rap er fedt, og fordi de elsker at lave det, og det skal man da have lov til om man har det “rette udstyr” eller ej. Og så fuck da om det er i super kvalitet, selvfølgelig er det ikke det! Forssling og Timur har da sikkert moret sig med at lave denne ep, og selv blevet glade for resultatet, og så ville de da gerne have skidtet anmeldt. Det ville jeg da selv synes vil være super fedt. Jeg er selv igang med et lille ep “projekt” med et par af mine venner, og det bliver da heller ikke den fedeste kvalitet når tre 17 årige knægte indspiller rap med indspilningsudstyr til knap 1500 kroner. Men vi har det fedt og sjovt med det vi laver, og vi vil gerne dele det med andre for at høre hvad de synes om det, og vi synes selv det er fedt. Nok på samme måde som Forssling, Timur, Sjurdur og de andre har det med deres shit. Det skal der være plads til …

  • Sjurdur 16/4 2011 - 18:59

    @Morten Demant og Toke

    WOOOOORD!

  • Niss 16/4 2011 - 20:03

    Jeppe efter at have fulgt med i dine anmeldelser i et godt stykke tid, er jeg sgu begyndt at tro at du har mistet gnisten for hiphop? At du mener at alle nye rappere er meningsløse og at det kun er de rappere du altid har haft syntes om, som der dur? Burde du måske ikk’ snart bare trække dig tilbage? Du virker indebrændt og træt.. Forresten forstår jeg ikke hvorfor du kun kommentere på ét af numrene, på hvad jeg mener, er en udemærket udgivelse fra de fynske drenge? men ja.. det vel også bare min mening.

  • Askan Thomas 16/4 2011 - 22:19

    Du fortår tydeligvis ikke gamet Hr. Anmelder!

    Hvor i alverden ligger dovenskaben i at bruge en uge på at sætte en plade sammen!? At man udgiver en EP på en uge, mens man arbejder på andre “seriøse” tracks, er sgu da indbegrebet af Hiphop!

    Du siger selv at du ender som den sure fra wots.dk – du er sikkert ikke sur, bare en talentløs anmelder.

    Prøv igen ! og Timur & Forssling, keep dem EPs commin’ !

    - Beatnik

  • Paul Söderberg 16/4 2011 - 22:35

    Hej Jeppe,
    Nu vil jeg forsøge at gøre det kort.

    Jeg står som indehaver af WallStreet/Sneaker Store beliggende i Svendborg.

    Inden de to drenge påtog sig selvvagte opgave at iværksætte Rap På En Uge var de forbi butikken flere gange i forbindelse med udformningen af deres EP udgivelse.
    De var interesseret i at sprede deres musik mest muligt med os som hjælpene drivkraft, hvilket jeg i første omgang og efter nærmere omtanke, var skeptisk over for.
    Det ændrede sig dog hurtigt til det positive da jeg hørte deres musik lavet på kun en uge. Du skulle se lyset i deres øjne hver gang de fortalte om deres ideer.
    At lægge dage og nætter i et arbejde, (og dette gælder hvilket som helst arbejde) for at nå en deadline, viser ren PASSION.
    Timur og Forssling er iværksættere, de vil virkelig noget med musikken. Dog tager det for alle iværksættere tid inden man har etableret sig i miljøet,hvis det da overhovedet lader sig gøre.
    Ikke desto mindre skal alle, efter min mening, hårdtarbejdene mennesker have ikke bare én eller to, men mindst tre chancer for at nå deres mål. Ikke alle har talent fra begyndelsen, det kan opbygges og arbejdes på. Det er en lang og hård hurtle at skulle igennem og kræver mange vågne timer på kaffe. Herefter skal det passes og plejes.
    Disse to drenge arbejder og arbejder og en dag er jeg sikker på, hvis de holder ved, kan “bygge højhuse”.
    Nå, men lad os få sat et par facts på plads.
    Vi hjalp dem med at sprede musikken primært gennem webordrer hvor hver ordre fik en gratis cd med.
    Vi har herefter kun fået positive tilbagemeldinger. Folk har både skrevet til os samt deres venner på facebook om hvor stoked de var og endda ringet til os som tak for super fed “gratis” musik.
    Giv den op for de to gutter! I er sgu seje.

    Peace

  • Morten Nielsen 16/4 2011 - 23:26

    Citat fra ham manden der ingen musikalske evner ejer, og derfor er bitter over hans egne evner ikke rækker langt nok til selv at få en karriere op og køre. Og præcis derfor, sidder han nu som en bitter og fortabt mand, som udelukkende giver dårlige, og respektløse udtagelser til de 2 unge here. Men det er ikke ham der dræber den danske undergrund, for at at slukke lyset for 2 ellers store talenter inde for rap, er bare med til at hjælpe dem på vej.. Eller? Jeppe Barslund mig så langt op i røven. Wots.dk sorte får. Jeg synes i burde få en anden anmelder, og jeg ved at jeg ikke er den eneste der mener det. Manden går ikke op i det. Rap er så meget mere end bare vokal og beat. Passion, og nerve mener jeg er de eneste ting der ikke kan undværes inde for hip hop, fordi uden det kommer man INGEN vegne. Så ende man som en mavesur anmelder. Jeg synes du skal prøve at være lidt mere large. Lad mig sige sådan her, hvis du var offentligt ansat ville jeg stemme konservativ, fordi det her pice of shit er ikke en rød reje værd! Fix dit lag, epic nooob!

  • Olli 17/4 2011 - 00:59

    Uden at udtale mig om musikken eller de 2 rappere, vil jeg dog sige, at jeg synes det er ærgerligt, at man beslutter sig for, at lave et projekt på 1 uge. Det lyder ikke særlig tiltalende i mine øre, men det er måske bare en smagssag.

    Jeg er i den grad fan af, at man laver så meget musik som man overhovedet kan komme i nærheden af, men jeg synes tilgengæld, at man skal være varsom med, hvad og hvor meget man smider ud til folket. Jeg har selv kastet jeg ved ikke hvor meget lort i hovedet på folk, og tvunget dem til at høre det. Når jeg ser tilbage i dag, vil jeg ønske, at jeg havde gemt det på min bærbar, hvor det høre til. Musik skal laves, dyrkes, bruges, ryges og alt muligt andet – men det skal være velfriseret så snart det skal ramme et bredt publikum, efter min mening. Rap på en uge, en dag, en time eller et sekund skal nydes med nogle gode kammerater, få noget kritik, laves om og til sidst være komplet.

    Bliv ved homies.

  • MB 17/4 2011 - 01:15

    Mange af kritikpunkterne kan jeg forstå, men hvorfor nævnes der ingen positive ting? Synes sgu de er dygtige, og jeg synes nærmere det er respekt for kulturen at lægge så meget tid og sjæl i det som de gør. Hiphop handler vel om kærlighed og om at støtte hinanden, er det ikke det vi altid siger?

    Jeg synes folk skal danne sin egen mening om denne her. Pladen kan hentes her http://www.timurdk.bandcamp.com

  • J.P 17/4 2011 - 01:57

    efter at have læst anmeldelsen tænkte jeg at det da måtte være en sindsyg dårlig e.p og det er da korrekt der er et par ringe numre på , men indeholder mange plader ikke det? og i det store hele er det sgu da et nice flow og fed energi der gennemstrømmer på mange af numrene i den her udgivlse.
    og altså det lægger da meget langt fra det værste jeg har hørt… :)

    Men igen musik er en smags sag og det nogen kan lide vil andre hade osv osv.. men sys måske en stjerne er i underkanten, selvom jeg normalt ik hører den genre af dansk rap :)

    Keep it real & Stay safe!

    //J.P

  • Sjurdur 17/4 2011 - 05:40

    Tjae, Jeppe er vel bare den nye Grubert, hvilket er lidt synd. Jeppe har før fået ros på rapgame, men jeg ved ikke hvorfor han er blevet så negativ på det sidste.
    WORD ON THE STREET! Forssling og Timur 1 stjerne. Det er ikke the word on the street, hvilket I kan se på de allerede 22 kommentarer. Der skal nok komme flere hæhæhæhæhææh

  • werner 17/4 2011 - 06:43

    come on! nu må i sgu lige slappe af unger.. det er simpelthen et dårligt produkt..færdig slut! piv-ringe lyd, om det er på en uge eller ej..og rimene med “soldaterkammerater der nakker andre” er da rimeligt pissewack og noget forbandet volapyk når man kommer fra svendborg..har før hørt det drengene laver og synes ikke det er desideret dårligt men ærligt talt fortjener lige det det her sgu ikke meget mere end en enkelt stjerne..indrømmet man kan høre at andmelderen er løbet lidt sur i at sku bruge tid på middelmådige produkter men tror sgu ikke der er nogen med respekt for sit fag der ville gi den her særligt meget mere..og accepter nu forhelvede at vi ikke allesammen er del af jeres lille univers og dermed ikke får det samme ud af musikken som homies, det kræver lidt ekstra at nå folk der ikke lige er i jeres umiddelbare kreds..respekt for at lave en uges projekt men forvent da heller ikke at andmelderen falder på halen over det!

  • Et menneske 17/4 2011 - 12:52

    Først og fremmest; Jeppe, du har fandeme gjort et flot stykke arbejde igen og hatten af for at du overhovedet tog dig tiden til at anmelde EP’en. Personligt tror jeg, at jeg havde lyttet én gang og dernæst kylet den i havet, for så at gribe en anden plade og anmelde den..
    Det er på tide, at der er nogle der går ud og siger nogle af de her ting til de unge EP-drenge dér.

    Det eneste jeg bliver rigtig trist over, det er at se hvordan kritikken, som virkelig er på sin plads, tilsyneladende praller af de her fyre. Timur, jeg har virkelig aldrig før oplevet en kunstner, der skældte en anmelder ud fordi han selv havde sendt anmelderen en plade som ikke virkede. Hvilken kunstner med respekt for sig selv sørger dog ikke for at anmeldereksemplaret er FEJLFRIT?! OG ydermere, hvilken kunstner sender et album rundt til befolkningen, når han VED, at det ikke virker? For mig at se er det virkelig mangel af selvkritik på højeste plan. Ikke nok med at sende en plade ud, der er lavet på en uge, så sørger man ikke engang for at brændingen gik som den skulle.
    Det svarer til at en kok laver en ret forkert på en restaurent og ved det, men alligevel sender den ud til bordet.
    Det er klart, at I ikke har det rigtige udstyr endnu, men come on! Så brug dog for fanden jeres penge på at finansiere jeres udstyr fremfor alle jeres udgivelser, som det kun er jeres homies der kan lide..
    Det er ganske fint at brænde for noget, og være meget entusiastiske, men når selvkritikken og den lille snert af perfektionisme, som altså helst bare SKAL høre med til entusiasmen, bare ikke er til stede, så går det sgu galt.
    Det virker virkelig som om at du, Timur, bare har lagt fornuften fra dig, når du går herind og angriber anmelderen for DIN fejl, og kommer med undskyldninger i stedet for at tage kritikken til dig. På den måde bliver du sgu aldrig nogen stor rapper.
    Indspil, indspil, indspil, men indstil din EP-kanon. Stop skyderiet. Behold det for dig selv – Smid et enkelt nummer ud i ny og næ på rapspot eller facebook og få lidt kritik – forbedr dig. Se en udvikling.

    Du gør det kun surt for dig selv. Det svarer til at en man ser hver dag, den ligger man ikke mærke til vokser eller forandrer sig, men hvis der pludselig går et år før gensyn, så er der kæmpe forandring.
    Du kommer ikke til at give dig selv en chance for at vise kæmpe forandring og forbedring, fordi du hele tiden bare ér der. Og når du samtidig ikke tager kritik til dig, så er der endnu mindre forbedring mellem dine EP’er.

    Og alt det der fucking pjat omkring at Jeppe burde fyres som anmelder; “at han er den nye Grubert” og blabla. Jeppe er anmelder. Det er hans job at fortælle hans mening. At fyre en anmelder for at fortælle hans mening, det er jo nærmest hen i det absurde plan.

    Alle jer unge dudes, som åbenbart meget gerne vil forsvare jeres ven her. Gider I dog ikke godt få fingeren ud og HJÆLPE ham i stedet for at gøre ham en bjørnetjeneste. Eller er I virkelig så forblændede af at være præcis ligesådan selv?

    Jeg synes virkelig det ser sort ud med den nye generation, der skal føre det her game videre. Det er jeg sgu ked af at sige. Min kæmpe kærlighed til hiphopkulturen og til rap helt generelt virker efterhånden ret håbløs. Det er ærgerligt at blive nødt til at koncentrere sin kærlighed til gamle ting, og ikke elske fornyelsen, men når fornyelsen er af så ringe kvalitet, så har jeg ikke noget valg.

    Ang. Jeppes slutning, så kunne jeg ikke have sagt det bedre selv.

  • J.P 17/4 2011 - 13:46

    WERNER! –> når du siger jeres lille univers hvad skal det så lige præcis betyde ??og jeg er fandme ik homie med nogen af dem der men derfor kan man da godt have en mening om musikken , og kunne godt tænke mig at vide hvad sys du er et godt produkt da? bare så man har noget at sammenstille det med, jeg sys sku egentligt at det er ok lavet og det mener du så gør mig til en lille unge eller hvad fuck er det du ævler om, ved du overhovedet hvad du snakker om eller lukker du bare luft ud fordi du ik har noget andet og tage dig til i dit triste og sørgelige lille liv :=) og havde egentligt aldrig forestillet mig jeg sku forsvare den her genre men nogen gange er man vel nødt til at åbne munden når andre sidder og vælter tonsvis af uintiligente kommentarer ind over wots.dk

    ET MENNESKE —> meget smukt formuleret og langt :=)

  • Christen Hansen 17/4 2011 - 13:59

    @PAUL SÖDERBERG
    Det er meget nemt at blive imponeret over noget som man får foræret uopfordret, da det allerede har en positiv effekt fra starten af!

    Men seriøst, jeg har set videoer med de her knægte, hvor de optræder til “Lorterup Loppemarked” og det er måske det mest pinlige jeg nogensinde har set!
    Der er nærmest ikke andet end fuckups hele vejen igennem.
    Jeg krummede tæer i samtlige 3-4 minutter, hvor jeg kunne holde ud at se på det.

    Jeg ville ønske at flere gjorde som Olli siger og holdt deres lort for sig selv indtil de var nået et vis niveau.
    Undergrunden bliver ikke dræbt af anmeldere som Jeppe, der giver folk sandheden i lussing form!
    undegrunden dør fordi den mangler selvkritik, det gør at vi som dyrkere af undergrunden skal lægge øre til det ene forfærdelige projekt efter det andet.
    Jeg savner kvalitets projekter som Helt Sikkert, Alzheimer Klinikken, m.fl. istedet det her lort.

    Tak, Jeppe! fordi du gider bruge din tid på det her site og tør at gå ned af de veje, hvor du ved at røvfulden venter.

  • Sarquah 17/4 2011 - 14:38

    Man skal bare være glad for at der er nogen der gider at anmelde ens musik

  • Erik Ye 17/4 2011 - 14:43

    Jeg fatter slet ikke i anmeldte det her.
    Det er sgu lidt af en finger til de folk der bruger tid på hiphop, hvis i spørger mig.

    Sørgeligt…. Men ja, måske skulle de have det at vide… Men som en anden siger preller det desværre bare af. Om jeg fatter man vil gøre sig selv så meget til grin.

    BTW er den linje med kyskhedsbæltet hørt tusind gange før…og tusind gange federe.

    Jeg kommer desværre fra en verden hvor de drenge der ville få nogen på hovedet. Så kan i kalde mig afstumpet og dum og bridsk og hvad ved jeg. Det er jo heller ikke fedt. Ja…

    Anyways. Sørgeligt.

    Og nej, white trash pladen fortjente sit 3-tal. Det er sgu en mands liv og sjæl der ligger i den plade og det kan man ikke tage fra Marco…og burde man ikke prøve på. I skulle tage at lære at lytte til rap ordentligt. Hvor ville jeg dog ønske jeg kunne forklare jer hvad jeg mener, men det er simpelthen noget der bare… Enten er der, eller ikke er der. Det burde i indse. Jeg synes seriøst i skulle lade være at lave rap, for i ødelægger noget der har taget vildt lang tid at bygge op. Det er ærgeligt for os der forstår det, at se hvordan i render og gør det til en ulækker metervare som i ikke engang forstår hvor kommer fra.

    Jeg forstår godt hvorfor Jeppe har valgt at anmelde denne her plade, men i min optik skulle du aldrig have gjort det Jeppe. Det er bare benzin på bålet.

    @ Toke. Det er mig der “hater”, blandt andre. Det er mig der synes det er respektløst at lave den her omgang bræk. Det er ikke ordkløveri at at diskutere hvorfor det ikke skal kaldes et koncept album nej. Det er ren og skær termonologi- som De/I tydeligvis ikke har styr på. Det er brand ærgeligt for de folk der har været med til at fastslå de termer der nu engang eksisterer, at se dem blive trukket ud i lokummet på den måde. Det er ligesom, at nu skal folks lortedemoer, hedde EP´er fordi det lyder… bedre, åbenbart. Det står for hulen jo for EXTENDED PLAY. FAT DET DOG!!!! Det er noget EKSTRA man udgiver, EFTER sit album!

    Eller “OFFICIEL” myspace. Det kan ikke være officielt når det bare er DIG og dine venner. Der skal ligesom være FANS der laver FALSKE sider og hvad ved jeg, og altså sås tvivl om HVEM der er den officielle, før man kan kalde sig det. Det giver jo egentlig sig selv. Men alle har en OFFICIEL myspace nu. O…M…G!!!

    Det er synd og skam at der er så lidt respekt for de uskrevne regler- Og at i ikke kan se at det er jer selv og jeres eget ry i ødelægger på længere sigt, er endnu mere synd og skam. Jeg vil gerne være 45 år og lave hiphop også. Jeg dør rapper…og jeg giver ALDRIG afkald på respekten for det. Jeg krummer tæer på jeres vegne. Og jeg skammer mig over de gange jeg selv ikke har været tro mod det. Men tager for DÆLEN da ved lære. Jeg lytter og respekterer når mine “idoler” snakker. Dem JEG er vokset op med og så op til…. og stadig gør det for den sags skyld. Jeg skammer mig over de folk jeg har fået til at tro det bare skulle være “gangsta” eller fået til at tro… Så mange dumme ting, ved ikke selv at være on point.

    Samtidig ved jeg godt det ikke bare var mig der var sådan men at der nærmest er en sjoller-epidemi ca. hvert 5 år. Det er ligesom yo-yo´en. Så må man kigge frem og ikke dvæle ved fortiden, men samtidig huske at lære at sine fejl og.. yada yada.. I forstår forhåbentlig hvor jeg vil hen.

    Generelt går jeg meget op i min egen selvudvikling, netop på grund af hiphop og min kærlighed til den. Den har reddet mig. Virkelig. Så at se jer, komme og behandle de ting som om de bare var noget i lige skulle gøre fordi der ikke var mere wrestling i fjernsynet, er fucking nederen.

    I er altså ikke de eneste der brænder for det her og føler sig draget til det. Vi er også andre og vi var her også da i var små drenge der ikke engang havde hørt rap endnu. Om det er vores fejl vi ikke lærte jer at høre det ordentligt, det… ja…

    Jeg gider ikke skrive mere og diskutere mere med folk der bare vil have ret uden at fucking prøve at forstå mig. I synes bare jeg er en idiot der bruger bandeord og er usaglig og hvad ved jeg. Hvis i sad og snakkede med mig i virkeligheden ville piben have en anden lyd. Sjollere.

    Jeg havde faktisk sagt til mig selv jeg ikke ville læse nogle af de her sider på nettet mere, fordi det i SÅ stor grad udvander min sikkerhed på hvad hiphop er og var. Og altid vil være!! Jeg har slettet min facebook af samme årsag.
    Jeg er så træt af jer allesammen mand. I ødelægger det seriøst for os allesammen. Tag nu og kig lidt på jer selv og hinanden og vis lidt almen respekt for noget der IKKE ER JERES MEN VORES!!!

    Jeg vil VILDT gerne rappe med jer og vildt gerne lære jer noget om hiphop og male lidt graff og bare holde det chill, men i skal altså ud i det virkelige liv og lære det. Og det skal jeg også selv nu, så jeg kan finde ud af om jeg skal grine eller græde.

    Alt det her sjælløse internet fis ødelægger det hele. Det bliver så let at sidde og sige sådan og sådan og slet ikke se nuancerne i folk.

    Tarvelige selviske egoister der bare vil ses og høres snakke er der nok af. De plejede ikke at være over alt i hiphop. Jeg synes i skulle høre Tyde T´s nye plade og slappe lidt af.

    Nu vil jeg.. Spille noget computer eller et eller andet så jeg glemmer alt det her fis. Jeg håber godt nok jeg får lyst til at lave musik igen, men i har da virkelig formået at suge sjælen og lysten ud af mig med jeres evindelige diskussion på diskussion. Og jeg deltog endda selv i den, i håbet om at lære jer noget. Jeg prøvede endda først at være lidt kæk, så med lidt humor, så med lidt… whatever mand. Køb noget nyt tøj og se swag ud og så ryg noget hash og lav nogle ep´er og hvad i ellers laver.

    Øv en bitter smag.

  • Dafol 17/4 2011 - 17:32

    Præcis Erik.
    Små kids der hverken har respekt for sig selv, musikken eller kulturen, kommer aldrig til at vinde respekt fra anerkendte og etablerede navne, ikke engang i undeegrunden.

    Jeg synes det er god stil at Jeppe melder rent ud og siger fra, for ærlig talt så fortjener den slags lort her slet ikke at blive anmeldt, ikke en gang dårligt, hvilket jeg nu også tvivler på, kommer til at forekomme andre steder..

    Specielt ikke når I tilmed gang på gang farer i flint og kræver Jeppe fyret og sviner ham til for at gøre det stykke gratis arbejde i nu engang selv har henvendt jer for at få udformet.
    Jeg er heller ikke selv enig i alle Jeppes anmeldelser, nogle har også været homies, men i de tilfælde har tonen altid været saglig og nøgtern.

    Og helt ærligt, hvem fanden går ud og brænder sin magre skive på en defekt maskine, hvor han ved der vil være fejl på flere eksemplaree, og alligevel sender den rundt? Forhåbentligt ikke en “kunstner”, der nogensinde forventer at ville blive taget seriøst…

    Håber at det her bliver sidste gang at wots.dk nogensinde gider at bruge tid på utaknemmelige nybegyndere, ligesom de andre medier i dansk hiphop, der allerede ikke gider spilde deres tid og andres på dem…

  • J.P 17/4 2011 - 17:39

    men selvom de er nybegyndere syntes du alligvel du gad at bruge din tid på at skrive om dem :=) og jamen det er heller ik musik jeg elsker personligt siger bare at en stjerne er i underkanten :=) og jeg er ik et lille kid.. og det med at brænde den på en defekt maskine det er satme en ‘ommer :) hehe

    Men udover det er det rigtigt at der er mange nybegyndere man helst ville undvære at skulle høre nogensinde mere, men altså alle er jo startet et sted og syntes faktsik det er fedt at Wots.dk gider “spilde deres tid” med det nye blod der kommer op fra tid til anden.. altså siger sku bare at jeg personligt elsker at læse anmeldelser og lytte til nyt musik og engang imellem kun en gang i mellem meget sjældent hører jeg noget der er værd at høre mere end en gang :=)

    Men kan sku sagtens forstå og sætte mig ind i hvad erik ye og andre mener og der er da en vis sandhed i det der der skrives i hans indlæg…

    //J.P

  • Toke 17/4 2011 - 18:27

    Jeg har lyttet til rap siden det kom til landet, i starten af firserne. det drengene laver, er true hiphop, hvis du spørger mig, men vi har jo forskellig smag. Der er rigtig mange der syntes det holder, også etablerede navne, det er på ingen måde perfekt, men der er potientale i det makkerpar på 16 og 18 år, hvis man ikke kan høre det, er man efter min mening blevet for gammel (kedelig)

  • J.P 17/4 2011 - 19:20

    altså man er vel ik gammel og kedelig fordi man ik kan se et potentiale i makkerparret, altså sys det de laver har noget man kan bygge på over sig det er helt sikkert, men igen musik er jo en smagssag og ligesom du ser det som det hele store,der vil andre bare ik kunne se det samme som dig, og fred være med det, uden man af den grund behøver være gammel og kedelig :)

  • Toke 17/4 2011 - 19:34

    Helt sikkert, J.P du får også lige en :-)

  • Timur 18/4 2011 - 11:49

    @ Erik Ye / AEON / Anders Carlsen

    Der er vel en uskreven regel om at man ikke skal falde for en troll på internettet, men jeg synes lige du skal vide nogle ting.

    Jeg viser fuld respekt til Jeppe for at have anmeldt den, som tidligere skrevet. Synes det er fedt at der er en hjemmeside som WOTS.dk der kan få undergrunden lidt op til overfladen så folk kan høre om det.

    Har du hørt pladen? For det virker lidt som om du ikke har det. Den stemning vi gik igennem i den uge var så fantastisk! Jeg ville ha’ ønsket du kunne have været der, så vi kunne ha’ nydt hiphoppen sammen. Det var noget jeg aldrig har prøvet før med hensyn til musik, at man var så inspireret, så glad, og så villig til at bridrage til den kultur, som man først lige har fået øjnene op for hvor fantastisk er. Jeg elsker hiphop – vi elsker hiphop – måske ikke lige så meget som jer, men når vi laver musikken er det udelukkende for at bidrage til kulturen, og få den til at sprudle. Snakker vi ikke altid om mangfoldigheden, hjælpsomheden, støtten i hiphop? Er det bare tomme ord?

    At anmeldelsen har fået 1 stjerne er skam mig ligegyldigt. En anmeldelse er subjektiv så det kan man slet ikke klage over. Desuden kan jeg skam sagtens følge nogle af Jeppes punkter, så det er ikke fordi jeg vil forsvare noget – igen det er smagssager.

    Men når man efter at have lagt ALLE sine penge og alt sin tid i musikken de sidste 3 år – simpelthen satset fuldt ud – er det ærgeligt at få afvide af nogle enkelte at man ødelægger hiphop! Til og med at man skulle stoppe med at lave musik! Hvad for en hiphopper er du, hvis du beder andre hiphoppen om at stoppe med at lave musik?

    Vi brænder for det vi laver, elsker det vi laver, og forventer sådan set ikke meget, i forhold til hvor meget respekt vi selv giver til kulturens folk.

    “Tag nu og kig lidt på jer selv og hinanden og vis lidt almen respekt for noget der IKKE ER JERES MEN VORES!!!”

    Ejer du hiphop? Har du patent på hiphop? Det begynder at blive mere og mere langt ude, synes jeg. Jeg har faktisk altid digget din musik, og vist dig fuld respekt. Kan huske da jeg så dig live for 100 år siden. Jeg gav dig fandeme hånden efter et show, og sagde at det var fedt. Men inde i din ignorant verden, er alle “tilkommere” og nye i kulturen fjender, fordi vi bruger andre metoder, og gør tingene på den måde, som generationen før os måske ikke ville have gjort.

    Jeg mister mere og mere håbet på, at du nogensinde bliver diplomatisk. Prøv at vågn lidt op.

    Desuden er Tyde T’s plade rigtig fed!

    Jeg håber vi snakkes en dag, over noget andet end internettet.

    Kærlighed fra mig, selvom jeg tydeligvist er ude efter at smadre det for alle jer der har et bånd til hiphop :-)

    Peace.

  • IDIOTISM 18/4 2011 - 12:21

    Jeg forstår ikke helt “Rap På En Uge har været spild af min tid, både som anmelder og som privatperson, og det er udgivelser som denne der har gjort, at vi her på WordOnTheStreet.dk har indsnævret vores anmelder-favntag en smule, for hvis alle og enhver tror, at de kan smede en lunken skive sammen på ingen tid og få den anmeldt her på siden, så har vi givet et forkert signal.” ??

    Burde det ikke i det hele taget være sådan at i selv bedømmer om noget er værd at anmelde?? Den der kommentar lyder næsten som om at nu gider i slet ikke overveje at lige gi det en lytter hvis ik det er kendt i forvejen?

    jeg syntes ik i skal anmelde alt lort, men ville da være argeligt hvis alle ikke i det mindste har en chance.. det sker jo at der er gemte guldkorn rundt omkring..

    måske kunne i i stedet for at anmelde dem i ikke gider, så en gang imellem lave en opsamling på hvad der er kommet på det sidste så man lige kan følge med og selv bedømme.. jeg har ihvertfald altid haft indtryk af at wots var et sted hvor selv det mest undergrund af undergrund havde en chance for at blive nævnt og jeg ville da blive ked af hvis det ikke fortsætter sådan..

  • IDIOTISM 18/4 2011 - 12:26

    Ps. pladen er en 2′er i min bog.. der er langt dårligere ting i dansk rap..

    og nu i vil skære de dårlige plader fra, laver i så skalaen om til 3-6?? jeg forstår godt hvis man ikke gider bruge så lang tid på en frivillig anmeldelse af noget man syntes er lort, men hele skalaen er vel stadig til for at blive brugt?

  • Dj Direct 18/4 2011 - 12:28

    I kan sige hvad i vil, men ingen tvivl de unge mennesker kommer laaaaaaaaaaangt… Altså der er da ingen tvivl om at de har mad skillz, så uanset hvad i siger, tænker osv. ja så er jeg sikker på at de kommer virkelig langt…
    Jeg tror i hvert fald helt sikkert på deres potentiale – no doubt!!!
    Krølle

  • Jinix 18/4 2011 - 19:30

    Nu blir jeg jo NØDT til at høre den EP, hehe – Men – Vil meget gerne vide hvem denne Erik Ye er, så man lige kan google hans samlede værker inden!!? Help me out ppls!

  • Sari 18/4 2011 - 19:37

    Under tekstboksen hvor man skriver, står der “Don’t hate – appreciate!”, det var der vidst lige et par stykker, der glemte. Det tager tid og hårdt arbejde at blive en god kunstner, især inden for hiphop kulturen. Giv dem plads! De har kun bedt om en anmeldelse, som de selv accepterer, alt andet er irrelevant. Støt op om dem, lad dem vokse, lad dem lære, de har lang tid endnu.
    Jeg synes personligt, at i er fantastiske, og Rap på en uge var nice :)

  • Jinix 18/4 2011 - 19:47

    Anyway, Timur; bare gør din ting og øv øv øv dig. Ingenting kommer over natten, men man blir squ aldrig bedre hvis man ikke indspiller/udgiver/optræder og får feedback. Folk har det med at ha liiiige travlt nok med hvad andre render rundt og laver, og det er oftest de samme folk som aldrig blir RIGTIGT dygtige, du ved!- Har ikke hørt jeres ting endnu, men håber ikke i lader fok tage modet fra jer! (Men brænd for fanden lige en CD der VIRKER, og lyt den igennem, inden i sender den til anmeldelse næste gang haha ;-) )

  • Maja 18/4 2011 - 21:43

    EP’en er ligesom så mange andre halvhjertede, hurtige og useriøse projekter fra drenge landet rundt, der mener, at de har et særligt forhold til hiphop, fuldstændig overflødigt.. Smagssag og smagssag, men det er beklageligvis nærmest indiskutabelt.
    Når det er sagt, så er debatten “Dræber disse unge drenges tiltag hiphopkulturen?” i mine øjne ret irrelevant. Selvfølgelig dræber det ikke hiphopkulturen, men det gavner da bestemt ikke. Den danske undergrund er overordnet set miserabel (der er lyspunkter hist og her, jaja), og projekter som disse, gør blot, at man som tilhænger af dansk rap skal ud i et yderligere sorteringsarbejde for at få skåret mængden af drenge der lige har fundet en ny hobby lidt ned. Jeg finder det pudsigt hvordan den amerikanske undergrund af spækket med gnist, glød, intensitet og dedikation, mens den danske er indbegrebet af mangelfuldhed og såkaldt . Det er fint, at I har det sjovt og man bliver jo ikke bedre, hvis ikke man øver sig, men vil I så virkelig have det her anmeldt? Har I, helt seriøst, ikke større forventninger til jer selv? Det er da ikke umiddelbart et særlig godt udgangspunkt for noget I åbenbart “brænder for”.
    Jeg siger ikke noget, som ikke allerede er sagt i den her debat, så derfor vil jeg passende nok slutte af med et PackFM citat:

    Anyone who ain’t rappers, let’s have a show of hands/
    Cause there’s too many MCs, not enough fans/

  • Jeppe Barslund 18/4 2011 - 21:48

    ^^ De efterfølgende to linjer i det vers er heller ikke helt forbi her..

  • Fler galakser 18/4 2011 - 23:22

    Find ud af hvem du tiltaler mayn.

    Aeon, Anders eller Erik??

    Der er flere hvor de kommer fra. Klaphat.
    Tror du jeg bliver anderledes af du tror du ved hvem jeg er?

    Jeg tænker nærmere hvem idioten er, der har fortalt dig ting om mig uden at vide en skid om mig eller mine. Jeg snakker anonymt på nettet fordi det har jeg ret til. Så fuck af med dit trolling lort. Flot at en eller anden har siddet og gravet IP´er eller hvad fuck i har gjort og endnu flottere at tror du har regnet ud hvem jeg er sherlock. Fucking wankers mand.

    Anders carlsen bor sct jørgens park nr 5 2tv, kom forbi og tag en snak med mig hvis det er sådan noget du er ude i.

    Jeg synes i er til grin ja. Meget. At i ikke selv kan se det, er endnu værre. Jeg valgte netop af respekt for hele diskussionen og min egen person og jeres for den sags skyld også, at være anonym- Jeg gider ikke udtale mig som “Aeon” …ELLER Anders, for den sags skyld. Og jeg er ligeglad hvem du tror Aeon er. Og jeg ved stadig ikke helt hvem Anders er. Han er mest af alt nok bare en hippie der er træt af at se det hele blive… vandet ud. Udover det er der andre, end bare jeg selv, der udtaler sig fra min IP. Og min holdning skifter som vinden blæser og det skal den have ret til, fordi der bare ER så mange nuancer i den her slags ting. Derfor er det rart at distancere sig lidt fra det hele ved at være anonym, eftersom jeg generelt er ved at brække mig over 99% af jer derude idag. I er fucking klamme og i fatter det ikke. Og jeg er også klam ja. Meget. Det hele er ulækkert og blablablabla…

    Det irriterer mig rigtig meget at du skal skrive hvem jeg er, fordi du rigtig tror du har opnået et eller andet ved at finde ud af det. Jeg prøver at finde og formulere en masse problematikker for tiden, blandt andet i form af de her diskussioner og…alt mulig andet “research” jeg har gang i. Som en del af den udvikling jeg gerne vil igennem. Og egentlig gerne vil tage med tilbage til folk som jer og andre folk, der gerne bare vil lave musik og chille og smile og være glade. Om du så kan forstå jeg er nødt til at “hade”, eller ej, for at nå der hen hvor jeg vil, er mig egentlig underordnet. Men den eksistentielle diskussion som jeg er involveret i for tiden, tillader mig desværre ikke at forklare de her ting nærmere lige nu.

    Så fint nok du vil skyde den over på “Jeg synes du var cool mand”. Jeg synes også du er cool mayn, jeg synes bare musik er blevet fucking nederen og det vil jeg have lov til at synes for mig selv. For samtidig vil jeg utroligt gerne få på plads i mit hoved hvad det er der sker siden jeg synes sådan her. Så vi kan få lov at smile igen. Og… Argh mayn jeg gider ik det her shit. Ring til mig hvis du vil snakke mere.

    Men tillykke kammerat. Jeg håber i allesammen er stolte af jeres lort.

    Fucking facebook mc´s

  • Coke King of Pop 19/4 2011 - 00:10

    der kan man bare se

  • Sjurdur 19/4 2011 - 00:56

    Fuck det er syyyyyyyygt Spas!! Jeg er ked af jeg ikke kunne være med!

  • Henrik K 19/4 2011 - 03:03

    Afsløring: Erik Ye er Aeon !
    Jeg synes ikke den kommentar skal slettes, når han selv indrømmede det.
    Lad den stå. I det mindste ved Timur som står frem som ham selv hvem han skriver med og bliver svinet til af.

    Men hold da op det må ikke være sjovt at have så meget had i kroppen.

  • Mund de Carlo 19/4 2011 - 03:10

    Aeon…..Av av av.

  • Søren Klinkby 19/4 2011 - 18:34

    !) først og fremmest props til WOTS for at anmelde så meget musik som de gør

    “) WOTS måske skulle i overveje at få et par anmeldere mere på, da a) Jeppe ikke skulle få stresseren på og blive indebrændt, hvilket det godt kunne lade til han er….ind i mellem afmelder han mere end han beskriver folks ting, respekt for han har hans holdninger og står ved dem men jeg efterlyser mere beskrivelse af stiloen og ikke kun Jeppes personlige holdninger b) det kunne måske også være positivt og kvalitativt for wots

    #) Krølle siger Timur og dem har skills…så må de ha skills

    ¤) SARQUAH SIGER DET…der er dælme mange der ikke får anmeldt hvad de laver, hvad grunden herfor er, ved jeg ikke noget om, så man må bare være happy over at blive anmeldt, selv om det kan være hårdkost….

    %) Er mega draget af al den diskussion om hip hop det er krydder på emnet: Kan en ep udgivet gratis af to personer der er så unge som de er ødelægge hip hop kulturen????….det er svært for mig at tro så chill lige lidt alle og en

    og nu et statement: Der er mange typer af rap-kultur men der er kun EN hip hop kultur og den blev startet af ZULU NATION 1973

    nu downloader jeg lige den her ep

    peace

  • Fler galakser 19/4 2011 - 18:47

    ^^
    Hmm..
    Tag det som Du/I vil.

    Jeg elsker mindst 20 gange mere end jeg hader. Var det “Aeon” Erik Ye skulle slagte, var kritikken endnu værre end nogen kritik andre har fået, hvis det kan sætte tingene lidt i perspektiv.  

    Jeg er ked af det skal så splid mellem f.eks Carlos og jeg.. Og jer youngstas også, for den sags skyld. Men fint nok, så er det sådan. I det mindste har Mund De Carlo et kunstnernavn og ikke bare endnu et efternavn. B.

    Resten gider jeg ikke ind på, det er desværre perler for svin, ser det ud til.

    Så yeah, der kan man bare se.

    Jeg er den rigtige ham der. Spørg hende der.

  • Mund de Carlo 20/4 2011 - 00:23

    Hey Aeon min ven no hard feelings.
    Det er fucking rap musik. Nok har vi forskellige indgangsvinkler og opdragelser i faget, men vi lever og ånder alle sammen for det samme på hver vores måde – i bund og grund er det jo et fællesskab og vi vil alle genren det bedste. Så kan man gå forbi hinanden nogle gange. Fuck it! Lad os bare huske på, at vi er i det her sammen alle sammen og alle forsøger at bidrage med deres.
    Det har intet splid skabt, er ikke typen der gider så noget, håber du kommer igennem de ting du nu bikser med – kender det al for godt.

    Synes personligt skiven her lige skulle have haft en enkel mere i hvert fald, kunne også gå for en treer men det ville komme an på hvad man vægter højt.

    Kys, kram og Kringler

  • Sjurdur 20/4 2011 - 11:11

    Jeg kan godt li, den positive drejning denne debat er ved at ende på. Thumps up for glade mennesker!

  • RØD bøf med løg 20/4 2011 - 15:36

    Nedtur at I skal repræsentere Svendborg, som er en af de FEDESTE byer hvad angår dansk hip hop og love.

    Erik yeness og et menneske sagde det. Og ja, nogen forstår det bare ikke, mens andre skulle slås hver dag for at ”få lov” til at repræsentere og holde det anderledes.

    Ooh.. Og jeg SYNES I er wack og det har jeg altid SYNTES……

  • RØD bøf med løg 20/4 2011 - 15:54

    Og stop nu med at skriv, at I eeeelsker musik og giver alt hvad I har, for at kunne lave det. Hvem fanden udgiver en ”ep” med sorte huller?? Så røv en bank eller et eller andet, så I har råd til at indpille noget ordentligt. tjek Airheads.

  • Demant 20/4 2011 - 17:50

    Fordi nogen synes at det drengene laver er wack, skal det sgu da ikke betyde at de skal holde sig fra at lave musik, og dele det med omverdenen, i kan jo bare lade være med at hører det. Fucking ignorante, i har ondt i røven og jeg har svært ved at se hvorfor.

  • Toke 21/4 2011 - 02:46

    Demant styrer, og i er nogle små rolinger der ikke har forstået, hvad musik handler om.

  • J.P 21/4 2011 - 18:23

    hahaha word up :D er hip hop ik dejlig sådan her ender det hver eneste gang folk skal udtrykke sig om noget musik, hahaha alle sidder bare og sviner hinanden og kæmper om hvem der har den største pik, selvom de i virkeligheden burde kæmpe om hvem der kunne ride den største pik for de er allesammen en flok bedrevidende kællinger :D

  • Jonas 24/4 2011 - 18:53

    Til alle der hater på Jeppe som anmelder:
    Come on!? Manden tager sig tid til at sidde og høre de her plader igennem – og det er sgu ikke alt sammen af højeste kvalitet – for derefter at anmelde den. Med andre ord giver han jer en mulighed for at sortere lidt i alt det materiale der bliver smidt ud, netop fordi Rap er allemandseje og alle kan sgu lave nogle tracks og kalde det en EP.
    Respekt til drengene for at arbejde hårdt for det, de elsker, men til streetshop-ejeren i svendborg – deres passion eller engagement kan man sgu ikke tage med i en anmeldelse.. “jep, så får den lige to stjerner ekstra. De kæmper trods alt for det, de drenge”. Nej, en anmelder må vurdere ud fra, om han synes det er dope eller ej. Og Morten Nielsen – Skal Jeppe virkelig være mere large? Er det ikke meget godt at have en vis standard, eller skal wots.dk bare være en pleaser? Jeppe hjælper sgu ikke undergrunds-rapperne på vej ved at klappe dem på skulderen for noget, han egentlig ikke synes er særlig fedt. Han hjælper dem på vej ved at give dem hans ærlige, ucensurerede mening om det de laver, og så må de tage det til sig eller lade være.
    Jeg synes generelt det er sørgeligt over at se så meget bitchin’ over en anmelder, der har visse krav til det han anmelder og som siger sin ærlige mening!

  • DoneDidIt 24/4 2011 - 21:06

    @ Jonas..
    Well put – kunne ikke være mere enig..

    Grineren diskussion at følge, hvis man orker ellers. Tror det for mange handler lige så meget om grænsen mellem at bare rappe og så være anset som rapper, selv i undergrunden. Som en anden sagde at “få lov” – få lov til at blive ankerendt som en egentligt udøver i miljøet, i disse tider hvor rap virkelig er blevet alle-mands-eje, og alle kan bikse lidt sammen i et hjemmetstudie. Personligt synes jeg nu, at det kræver mange års dedikation og engagement før man virkelig opnår den “ret” – selvfølgelig skal man altid starte et sted, og der skal også være plads til de nye og unge, men så må man også finde sig i, at ikke alle folk tager en nær så seriøst i de første par år af sin “karriere” – for de få nytilkommere med nok dedikation der bliver ved, kommer det dog uden tvivl det før eller senere..

  • HM 7/5 2011 - 15:50

    Bare det at Jeppe fremhæver sætningen “vi har det du ikk’ ka’ fuck’ med, som et kyskhedsbælte”
    Det er jo forhelvede Pede B’s sætning.
    wots.dk få jer en fucking ordentlig anmelder!!!!

  • Jeppe Barslund 8/5 2011 - 00:57

    ^^ Helt enig!

    Der burde være en regel der forbød enhver, der ikke kan recitere samtlige Pede B tekster – ord for ord, linje for linje, sætning for sætning – at være rap anmelder, for hvis ikke man kan hele hans lyriske bagkatalog, ja så er man da ikke værdig som anmelder.

    - J.

  • A 6/10 2011 - 23:06

    Oh btw på jeppes vegne…

    BLAM BKBKBKBkk BAM!

Skriv en kommentar Hvis du har en Gravatar tilknyttet din email, viser vi billedet.

Don't hate — appreciate! Vi vil helst ikke slette kommentarer, så hold det venligst konstruktivt og tilføj noget værdi. Tak.