Anmeldelser Før den her, skrev vi om:

MFS – Bandaniseret (Anmeldelse)

”Med rappen at se, tror du så selv du blir’ kendt ve’et? /

- Jeg’ allerede kendt, spørg NEC, PET, OT og NB!”

Da Wood, A og Hype sidste år smed Bandaniseret på gaden, var det som om, at deres troværdige historier og oprigtige street-attituder fik alt det danske gangsta rap man før havde hørt, til at lyde som en dårlig joke. Nu har gruppen smidt en deluxe udgave af albummet på gaden, der ikke bare indeholder et ’bonus track’ men et ’bonus tracc’, samt en dvd med musikvideoer til deres største hits, og da vi her på siden ikke fik anmeldt skiven da den udkom i sin tid, er dette et oplagt tidspunkt til at få den med i kataloget.

”I bare nogle rappers, der gerne vil være gangstas – måske er jeg bare en gangster, der gerne vil være rapper”

Godt nok stammer ovenstående linjer fra nummeret ”Ingen Opposition”, der ikke er at finde på albummet, men de er ganske sigende for MFS og deres tilgang til hiphoppen. Beretningerne om livet i gaderne, miljøet, branchen, op og nedturene er leveret med en hidtil uset realisme og ægthed, men selve rappen er ikke ditto fantastisk. I MFS’es tilfælde kan man dog som lytter snildt stille sig tilfreds med en ”okay” rapformåen, for gruppen har så mange opvejende tiltag på plussiden, at oplevelsen stadig er af den absolut gode slags.

Som gruppe fungerer MFS fortrinligt, da rapperne hver især besidder højst karakteristiske personligheder. Wood er overhovedet med ar på sjælen, der deler ud af erfaringerne og er på forhåndsnavn med sin anklager. På ”Interviewet” spørger intervieweren Wood:

”Hvorfor rapper du hvis du tjener så mange penge ved siden ’a? /
- For at inspirere den yngre generation til ikk’ at træde ved siden af /
For at vise dem, der’ en bedre vej end mit fag /
For at holde dem fra tremmerne, som jeg så tit har siddet bag”

A er den hårdkogte tumling, der med sit snertende og forbistrede flow, lader til at nyde livet i overhalingsbanen og udsigten fra toppen, alt imens han disser alt og alle indenfor dansk rap. – Og Hype er den reflekterende og eftertænksomme i flokken, der har lagt mere vægt på teksterne end på attituden, og især på et nummer som ”Det Sådan Vi Gør”, hvor han fortæller om en personlig vendetta, brillerer han.

De er ekstremt nemme at kende fra hinanden, hvilket er noget af det vigtigste i en gruppe, og således er MFS faktisk et godt eksempel på en virkelig stærk sammensætning – på trods af, at ingen af dem kan prale af et mesterligt flow.

På lydsiden har Large Money Entertainment stået for en række westcoast-lydende bangers, der som sådan passer fint til pladens tema, men som i længden bliver en smule flade at lægge ører til. Med store trommer, der til tider læner sig op af de club-lydende, hårde lag af synth og de obligatoriske klavertangenter er håndværket bestemt godkendt, men det ville være synd at kalde det opfindsomt eller originalt. ”Toppen Af Verden” har det storladne feel som klæder rapperne, men de fleste beats lyder så ens, at det kan være svært at kende forskel på dem, hvilket er ærgerligt, da den repeterende stil trækker ned på helhedsbilledet.

Dette ændre dog ikke på den følelse, som PTA beskrev så præcist; at det overordnet set føles ligesom at være en lille purk, der har fået lov til at kigge gennem nøglehullet, ind i en forbudt verden, som er afsindigt medrivende. Et lidt mere varieret lydbillede ville dog, i mine øjne, klæde en eventuel opfølger, som jeg håber at MFS giver os.

Made For Streets er i hvert fald et spændende bekendtskab, som alle burde undersøge, da de er et godt modstykke til den udbredte påtagethed, der præger hiphopscenen, både ude og hjemme.

Annonce Køb Bandaniseret hos RunForCover »

Kunne du digge det her?

49 kommentarer

  • Onys 10/12 2010 - 11:29

    Åhhhh! Jeg er så træt af MFS her og MFS der. Nok kan de snakker om et ikke-eksisterende gangsterliv i Danmark, og trække teenagere fra Amager med ud i gaden. Men come on, gruppen er ikke teknisk dygtige. Tidligere er grupper som Fler Farver og Ren Reflex blevet rakket ned på, grundet gruppens manglende tekniske kunnen. Er det ikke sjovt, at ingen tør sige noget om MFS? Det er som om det er en tredobbelt udgave af Mista Marco som smadrer én, hvis man sviner dem. Jeg tager ikke parti som tilhænger af F.I.P. eller graver frem i en gammel beef. Jeg er bare træt af anmeldere, som ser så meget igennem fingrene med teknisk kunnen, når det handler om anmeldelse af en rapgruppe. Lad mig citere Woods forfærdelige flow igennem grammatisk besværede sammensatte sætninger: “Kæden har jeg fået, ure har jeg fået – hvor langt vil dit crew gået?” – Wood har ikke kendskab til simple takter; til hvordan hans flow kan underlægge sig dem, så det rent faktisk må kaldes et “flow” fordi der er en flydende fremgang i sproget. For ikke at snakke om hans elendige rimteknik, som selvfølgelig ikke er et kvalificeret degraderings-argument, men stadig en ting, som trækker ufatteligt ned, hvis der i det mindste ikke er tænkt på det. Selv når disse basale raptekniske egenskaber er ikke eksisterende, må man vel forvente at gangsterkongens grammatik er i top – for når man skal have et budskab ud, er grammatik og formidling vel toppunkterne. Men næh nej, her er Wood uenig: “hvor langt vil dit crew gået”. Jeg skal nok personligt troppe op med en tavle og lære ham om nutid og datid. Jeg kunne forestille mig, hvis en hvilken som helst anden rapper havde lavet disse fejl (specielt en upcomming), så ville Jeppe splintre denne persons selvværd og tilgringøre musikken. Men self. ikke når vi snakke om MFS – altså Made For Streets, hardcore gangster-shit, ikke?

    Vi har ikke brug for gangsterrappere i Danmark. Gangster betyder bandemedlem – ergo en tilhænger af en bande – som kun eksisterer i USA’s slumkvarterer. Jeg ved godt at de tunge drenge på Christiania gerne vil være sådan, men desværre har vi som land ikke et kriminelt CV, der lader os være sådan – kun fremstå sådan – hvilket er min hovedpointe. Anmeldelsen ville give mere mening for mig hvis den startede med “Hvis vi forestiller os et hårdt gansgtermiljø i Danmark, hvor vold, stoffer og bling-bling er gældende så….”

  • YoJonas 10/12 2010 - 11:40

    Ha Jeppe! Der mistede jeg lige alt for dig som anmelder. Jeg har svært ved at se hvordan jeg skal kunne se det troværdige i det efterhånden. Misforstå mig ret – jeg synes til alle tider at du har haft god smag, ikke nødvendigvis den samme smag som mig altid, men du har kunne skelne.

    Men så fik Mzm en 3′er, og nu 4 til MFS. Der trækker jeg en streg i sandet. Sorry, de er ikke dygtige eller har noget specielt dygtig eller teknisk kunnen. Det er VIRKELIG VILDT at du ikke kan se det. Det er fandme knap nok hiphop!

  • Erik Ye´ 10/12 2010 - 13:00

    Fed anmeldelse.
    Wood siger hvor langt VAR dit crew gået, klaphat.
    Og hvornår har rap været grammatisk korrekt?!
    Skoller.

  • Onys 10/12 2010 - 14:24

    @ErikYe’

    Så er vi vel tilbage ved formidling og levering, som han åbenbart ikke har haft i orden.

  • Stef 10/12 2010 - 15:00

    Synes det virker en anelse hyklerisk at fare op over at rappere ikke skal lege gangstere når man selv som gangster ikke burde lave rap hvis man ikke skriver sine egne tekster og istedet får Mass til det. Hele pladen er ghostwritet så hvad kan man lærer af det, rappere burde ikke claime de er gangstere når de er vokset op i hellerup og gangstere burde ikke rappe
    når de ikke kan skrive deres egne tekster!

  • Hater 10/12 2010 - 15:43

    Jeg ser ikke de fire stjerner dækkende over musikken eller rappernes tekniske færdigheder, som der også står i anmeldelsen. Men pladen er stadig, i hvert fald ifl mig selv , interessant på trods af de elendige produktioner og det forfærdelige flow. Det er et indblik i gaden, som består af nogle mennesker og en kultur jeg slet ikke forstår! De repræssenterer briderne fra staden, og det er synes jeg er interessant i sig selv.
    Jeg er dog stadig uenig i den høje karakter…

  • Onys 10/12 2010 - 18:11

    @Hater

    Ville det også være sjovt hvis nogen rappede om et liv som terrorist, selvom personen aldrig havde set en AK47?

  • Jeppe Barslund 11/12 2010 - 13:36

    @ YoJonas – Jeg er bare glad for, at du HAR haft noget for mig :D

  • i-def 12/12 2010 - 15:20

    somrapfan må jeg konstatere at mfs har en autoritet i deres musik som ingen andre gangsta eller bride rappere i dk formår at have i deres musik…dette gør dog ikke deres cd god….som rapfan må jeg også undre mig voldsomt over J Barslund: hvad repræsenterer han? hip hop, rap eller sit eget ego? hvad gør ham til ekspert? ser man ham til jams? og hvordan kan det være han næsten kun roser de samme kunstnere? og er jeg den eneste der synes at J Barslund faktisk sjældent formår at beskrive hvad for noget musik der er på de produkter han beskriver som værende ikke gode?

  • Rasdolf Hit-la 14/12 2010 - 01:12

    jeg syntes de er dope… kan bar ik fordrage deres musik.

  • Hater 14/12 2010 - 08:53

    @ONYS
    Ja…

    Dj Vadim – I Am The Terrorist
    http://www.youtube.com/watch?v=OD2gAjFtZ1A

  • Dafol 14/12 2010 - 18:38

    Kan godt se hvor Jeppe kommer fra med sin karakter. Synes helt sikkert MFS repræsenterer en autencitet og troværdighed i deres musik, der er virkelig giver et interessant indblik i en forbudt og spændende verden. Og det er samtidigt cool de giver en lang næse, til andre danske rappere der før har claimet gangster liv. Men med det sagt, så har jeg som mange-årig hiphop lytter svært ved at sluge den teknisk ringe rap, specielt de hakkede flows, samt dine standard west-coast inspirerede lidt kedelige beats. Desuden er det synd at en gruppe som MFS er med til at give offentligheden det indtryk, at hiphop og rap-kulturen handler om skudsikre-veste, stoffer og vendetta, hvilket jo er langt fra kulturens egentlige principper og budskaber. Så ville nok selv lande på en 3′er, men hvis MFS stepper deres rap-skills op, får bedre og mere originale beats, og måske bliver mere “conscious” omkring deres pludselige roller som rollemodeller, kunne de blive super spændende rent musikalsk.
    Hvis de da ellers dropper en plade mere…

  • cone 15/12 2010 - 18:04

    @ Onys : Tør dine øjne lillemand, du aner ikke hvad du sidder og kæfter op om

  • Jakob 15/12 2010 - 18:50

    Det kan godt være, at de kalder selv gangsters, men her må man selv bruge sin fornuft til at skelne.

    Jeg vil give HATER ret i, at det album kan give et spændende blik ind i de personers verden, som offentligheden kalder for en del af bande-krigen.
    Derfor, ONYS, er det irrelevant om deres budskaber har nogen sandhedsværdier. Hvis man vil blive klogere på “bandemedlemmer”, så kan MFS’ plade være relevant at bruge som empiri.

  • Onys 17/12 2010 - 10:09

    Så hvis jeg vil gøre mig klog på gastronomi, så skal jeg bede Sidney Lee være min læremester?

  • Jakob 17/12 2010 - 13:34

    Kan ikke se, hvorfor Sidney Lee skulle være relevant der, men hvis du sys, så ja

  • Stef 21/12 2010 - 16:50

    Albummet er stadig ghostwriet men det er folk ligeglade med, det er helt i orden at man ikke skriver sine egne tekster eller hvad? Og samtidig hader på alle rappere for at være wacke? Sig mig er alle i dette her foras født i 2000?

  • Bare 50 cents af min gwop... 22/12 2010 - 15:49

    Altså streetmass har da fået lavet et gedigent stykke arbejde ihvertfald. Hvor ghostwritet det er skal ikke kunne siges af andre end MFS selv jo, men så fik vi da slået fast at der er gangstere i dk. Og at rigtige gangsta´s ikke skriver deres rap selv. Fedt nok!

    Skyderierne i kbh gør også at folk kan føle sig så meget mere ghetto og real når de laver deres raps, så big ups for at forherlige dette stykke højkulturelle aspekt af hiphoppen og endelig bringe det til Danmark, så vores børn kan vokse op i en rigtig ghetto, og ikke bare en parabol-jungle.

    Og nej, kære gangstarapper, det er ikke din skyld. Du prøver jo bare at fortælle folk de IKKE skal gå den vej. Og i sidste ende ender det nok heeeelt sikkert med at færre gør det, ik´?

    Hvis ikke så beskytter broderskabet jo sine brødre. Mens de slår de andre ihjel selvfølgelig, men come on, hvem slår ikke noget ihjel dagligt these days?
    Kill your darlings!

    Og hvor er bloods henne i hele det her? Will the real danish birdman please stand UP!!?

    Jeg synes faktisk – DESVÆRRE – heller ikke staden er et behageligt sted at komme mere. Tværtimod. I mine øjne har folk som MFS og andre rockertyper, besat christiania ligeså meget som politiet har og de voldtager hende allesammen. For hvad? Penge. Ikke for kærlighed da… Den kærlighed de folk kender kan være i en pengeklips eller en knippel. Kærlighed til hvad, gaden? Ja for gaden elsker dig homie. Den eeeeelsker at du slår dine brødre ihjel på den, så den kan lappe blodet ned i sine tørstige kloaker. BTW er blod rødt og gandhi overtog indien uden at løfte en finger mod nogen.

    Jeg tror ikke moder-chris hun ville vælge nogen af dem, hvis hun kunne vælge selv. Om de er et nødvendigt onde, skal jeg ikke kunne sige. Jeg ved heller ikke hvor jeg vil hen med det her, men det er lidt PET og ulven er det ikke??

    DYRK NU JERES SKUNK SELV, OG LAD VÆRE AT SMIDE PENGE TIL DE KÆMPESTORE, KLAMME, OBSKURE SAMLINGER, AF ONDE MENNESKER!!!!

    Det giver INGEN mening at så mange mennesker, der har så fede og fredelige holdninger og er så über politisk bevidste, hvert år smider MILLIARDER af penge, til obskure og klamme organisationer.
    Selv mcnatet køber vel hash på staden ik´?

    Skam jer!

    Noget helt andet er skunken der bliver sprøjtet med diverse ting så den vejer mere, olien der bliver blandet i hashen for den er mere fedtet og jeg skal komme efter dig. Skån jeres lunger børn. Køb en forstøver og en skunkplante eller to. Når den kan høstes, må der ryges.
    Stop nu alt det had.

  • Frederik 2/1 2011 - 13:58

    Jeg har sgu respekt for dig som anmelder, men må jeg sige at jeg kan ikke forstå hvordan du kan give MFS med deres “musik” ligeså mange stjerner som L.O.C’s Melankolia/XxXCotoure, (fra din egen hjemmeside), som jeg mener er inden for top 3 over bedste danske hip-hop udgivelser nogensinde, jeg plejer at kunne sætte mig ind i andres smag og forstå det, men det kan jeg sgu ikke her – No Offence. :)

  • Jeppe Barslund 4/1 2011 - 12:31

    ^^ Ligeså sindsrivende fabelagtig Melankolia er, ligeså skamfuldt elendig er XxxCouture.
    Som udgangspunkt synes jeg heller ikke det er en god idé at sætte udgivelser op imod hinanden, slet ikke når de er så forskellige som tilfældet er her.

    j

  • tobias 5/1 2011 - 22:39

    er enig i at det er svært at sætte udgivelser op mod hinanden. Men det kan man nu godt når vi er indenfor samme genre (synes jeg).
    “Melankolia”-skiven er noget af det allerbedste danske rap der er blevet lavet, udover “Forklædt som voksen” og “Prima Nocte” har jeg svært ved at se andre måle sig med den.
    “XxxCouture” kan jo diskuteres, jeg synes det holder. Synes det var ret sjovt at høre, hvordan dansk rap generelt blev mere elektronisk efter den udgivelse! Numre som “xxxcouture” kan fx. lyde ret overfladisk, men hvis du lytter efter den dybere mening (som er nødvendigt for konceptet ift. Melankolia vs. XxxCouture), så er det track jo suverænt!

  • Jakob 5/1 2011 - 23:01

    @Tobias:
    Jeg synes, at du glemmer en del albums.
    Kasper Spez – Fantasten er på så højt niveau, at det ligger i den absolutte top.
    Ham den Lange – Carpe diem my ass er “overset” album, som fortjener rigtigt meget ros…

  • tobias 6/1 2011 - 18:16

    helt enig, men det er jo også svært at skære sådan noget over i én kam :) jeg synes at Kasper Spez er fantastisk, og “Fantasten” er en rigtig god skive, men jeg synes dog at der en del “spild” og nogle halvdårlige numre som trækker den ned! :) Men stadig et godt album.
    Synes ikke at HDL’s er i samme klasse :) men stadig en forholdsvis god plade :)

  • Frederik 6/1 2011 - 19:40

    @ Jeppe Barslund – Det fortæller vel bare noget om din stil inden for Rap-musik :) … XxxCouture er et fantastisk værk i mine øjne… – som forklarer de syvdødsynder i et moderne perspektiv, og L.O.Cs Rap teknikker er jo langt federe end en som Wood fra MFS – det sidste må du altså give mig ret i, både ang. rim, flow og indhold … – XxxCouture-skiven er super fed, og som Tobias siger det, så passer de overfladiske fortolkninger af Dødssynderne jo stadig fedt ind på sangene!

  • Jakob 6/1 2011 - 20:52

    @tobias:
    Det har du helt ret i!
    Jeg synes, at HDL er stærkt undervurderet!
    Det er en plade, som kræver meget opmærksomhed af lytteren – heri ligger mange skatkister gemt.
    Mht. Spez, så sys jeg den i bedste Kierkegaard stil kan hjælpe en til at opnå indsigt.

  • Jeppe Barslund 7/1 2011 - 13:03

    @Frederik

    Det besynderlige ved XxxCouture er bare, at selvom lyrikken er i top, flowet i særklasse og konceptet vanvittigt gennemført, så er det bare en plade, som jeg på ingen måde magter at høre. Jeg kan simpelthen ikke.
    Der er jo ikke et facit for, hvornår noget er godt, så selvom jeg sagtens kan forstå hvorfor folk synes den er fed, så ændrer det bare ikke på, at den ikke siger mig noget om helst.

  • Frederik 7/1 2011 - 19:53

    @Jeppe Barslund

    Som også er helt fair :) – det bestemmer man jo helt selv ! – jeg siger også bare at jeg med min smag ikke kan forstå det!

  • Frederik 7/1 2011 - 19:55

    @Jeppe Barslund

    Så vil jeg gerne bare lige hører om du finder Wood en god rapper? :) – kort og godt spurgt!

  • Jeppe Barslund 7/1 2011 - 21:12

    God som i teknisk dygtig rapper: nej.
    God som i indholdsrig rapper med spændende livshistorier, noget på hjerte og tekster med substans, der slår 75% af det rap-legetime-gøgl jeg har lagt øre til i år: ja.

  • Frederik 7/1 2011 - 21:48

    @Jeppe Barslund
    Okay, jeg må ærligt indrømme at jeg ikke har analyseret hans tekster, men jeg blev nok skræmt væk af hans forfærdelige flow, men tak for svaret :)

  • GummiTarzan 7/1 2011 - 21:56

    Hold kæft hvor er det dårligt..

    Det er sgu da ikke hiphop eller rap det der.. Det er “min far kan banke din far” fortalt over et beat, fuldstændig tabt for rytme og takt….

    Sløjt!

  • Onys 8/1 2011 - 09:34

    @Frederik

    Jeg er faktisk ikke enig i, at L.O.C. er bedre til at rime end Wood. For L.O.C. må indtage førstepladsen over absolut ugennemtænkte rim, der til tider ikke rimer, og oftest kun rimer i én enkelt stavelse. Nu nævnte du rim, og der synes jeg at Wood, som sikkert har fået en del hjælp af A, rimer langt bedre end L.O.C.
    - Men hvem tænker dog på rim i dag!?

  • Frederik 8/1 2011 - 11:51

    @Onys

    Kan virkelig ikke forstå du kan sige som du gør, må jeg indrømme, jeg finder ham elendig rapper i forhold til L.O.C :)

  • Christen Hansen 8/1 2011 - 15:44

    @ ONYS,

    Som det er nævnt tidligere i debatten er MFS’ tekster blevet ghostwritet, hvilket vil sige at de ikke selv har skrevet teksterne. Altså er det svært at udtale sig om, hvorhvidt Wood kan rime eller ej. Derudover så er jeg ret sikker på at L.O.C. ikke går så siiindssygt meget op i hvad der rimer eller ej. En fyr som Spez rimer fx heller ikke (ret meget) i sine tekster, og det er ikke fordi han ikke kan finde ud af det.

    Diskussionen om rim er altså fuldstændig underordnet i den her sammenhæng..

  • larsen81 11/1 2011 - 10:05

    Mass har skrevet den plade hvilket i mine øjne gør MFS endnu mere gangster, de siger jo også selv de ikke er rappere, forøvrigt er den skrevet 100 gange federe end noget fra L.O.C, tror også det er derfor folk godt ka li den, fede tekster udført af folk der rent faktisk lever det gade liv som andre danske rappere er så fascineret af.

  • stoddern. 24/1 2011 - 18:16

    Til alle jer der snakker om et ikke eksisterende gangster liv i danmark, og om at de ikke er vokset op i ghetto’er osv.

    Wood er opvokset i florida. Hvor jeg nok skulle mene at begrebet: “gangster” er et vidt udbredt.
    Staden og nørrebro er det tætteste man kommer på gangstere i danmark. Og til dig idioten der “personligt vil møde op med en tavle og lære wood at stave” Det vil jeg gerne holde dig op på. For jeg tror ik du tør når det kommer til stykket.
    Jeg syntes det er en fed plade, med fede tekster, fede beats, fed lyrik og historie.
    Men ja, flowet kunne være bedre fra alle 3’s side.

    Men INGEN holder det ægte, som Mfs. Det er efter min mening det danske svar på N.W.A
    Peace.

  • Max 27/3 2011 - 22:23

    Jeg kan virkelig ik se hvordan folk med velfungerende ører på nogen måde kan komme til at holde af MFS. Den eneste sang de nogenlunde kan trække ordenligt i land er ” sker der” Jeg kan heller ik se hvorfor der er så mange der går i spåner over at MFS rapper om livet på gaden. Vi har før hørt om livet på gaden, og om hvordan man har det i det hårde miljø, det vidste vi sku da fra alle andre danske rappere. Det er som om at ”fordi de kommer fra christiania”, så er de sikkert pisse hårde gadekrigere. Jeg blev endnu mere skeptisk da de så med ”ingen opposition” dissede F.I.P. og alle de andre danske rappere. A rapper for eksempel” og jeg kan ikke fuckin tænde for min radio/ uden og høre jeg ludere jacke westcoast flow” De disser F.I.P. men gør jo præcis det samme. Alle deres sange er dårlige westcoast efterligninger. Jeg har virkelig svært ved at tage dem seriøst, især på grund af navnene A, wood og hype. Det lyder mest som navne fra børne siden Habbo. MFS er ikke mere ”gangsta” end så mange andre danske rappere, og så er deres flow helt igennem elendigt. Første gang jeg hørte dem var jeg overbevist om at det var en joke.

  • E 28/3 2011 - 10:27

    100% true, Max. Well spoken. :)
    MFS er en skændsel i dansk rap, synes jeg.

  • Acigetteliani 2/4 2011 - 23:55

    behovet for at se:)

  • samir 16/4 2011 - 11:57

    det er i orden når dr. dre får skrevet sine tekster af andre og man kan sætte spørgsmålstegn ved hvor gangster han i virkeligheden var, ham er der ingen af jer der vil svine til.

    ikk fordi jeg er stor MFS fan, kunne faktisk ikk foredrage dem til at starte med på grund af deres elendige flow, men efter nogt gennemlytning af deres tracks, kan jeg sku godt forstå nogen synes de dope, selvom deres grammatik ikk i orden ;)

  • Oliver 20/4 2011 - 11:08

    Hej ville lige spøre om dem i mfs er falige for jeg så dem engang på gaden stå og snarke og så løbte jeg væk men skulle jeg nu også haved gjort det

  • Frederik 20/4 2011 - 14:14

    @ Stoddern.

    Min personlige holding til det med at holde det ægte – jeg syntes ikke der er en bestemt opskrift man skal følge for Rap før det er “ægte”, det er lige så ægte for mig at hører om pik og patter,
    eller “bande miljø”-inspireret tekster hvis bare det bliver gjort på en fed måde….. Min personlige holding til MFS er bare at det er noget lorte musik – både rapteknisk og tekstmessigt, fx. deres Diss-track til F.I.P.G.C. som slet ikke hænger sammen i mine øjne, men hver sin smag. Jeg bryder mig om en enkelt af deres sange, “Det Går Stærkt” – ganske enkelt pga. af beatet og den stemning der bliver opbygget. Den Peaker når Wood stopper med at rappe ;) – han har helt sikkert som du siger Jeppe en masse spændende ting at dele med os, men jeg syntes bare at hans levering er fantastisk dårlig.

  • DoneDidIt 20/4 2011 - 14:30

    Du tog Uden tvivl den rigtige beslutning Oliver..

  • mfs for ever 28/7 2011 - 05:49

    prøv lige her hør i siger mfs ikke er dygtige vis de ikke er dygtige så forklar hvorfor de er ved at blive danmarks populæreste rapper der er ingen som dem nej der er ikke gangstere mer men de rapper jo også om os unge skal holde os fra ballade der rapper om hvordan det er og sidde i spjællet seriøst de burde have 6 stjerner

  • Søren 14/8 2011 - 15:56

    Hør det nye album Gadens Vilkår
    Der er kæmpe forskel fra 1 album både i flow, produktion osv

    5/5 stjerner herfra

    Haters blir sat på plads….

  • MFS for altid!!!;) 8/10 2011 - 15:38

    MFS! er og bliver de beste! MFS-det går stærkt! :P

  • Dudey 11/10 2011 - 21:44

    @ONYS
    Hør her mester, L.O.C er 1000 gange bedre end Wood..
    Wood er en halvgammel mand, der TROR han er god til at rime, og TROR han har et godt flow, men selv DM i børnerap er bedre..
    Som han siger i ”Blir Ved”
    ”Jeg bliver ved, med at blive ved”.. Så har man altså ikke noget at skrive om!

  • KineMFS 16/2 2012 - 16:49

    Alle jer der siger noget om ondt om MFS er ikke søde at lade være, det er fær(staves) nok at i ikke kan lide Dem men jeg elsker Dem og folk har jo ikke sammen musik smag. MFS er livet for mig. ;)

    Og A jeg elsker virkelig din stemme <3

  • Andreas 19/3 2012 - 19:53

    En gangster er en forbryder som er medlem af en bande og laver (organiseret) kriminalitet. Alle Rockere er i bunden gangstere fordi de laver organiseret kriminalitet slår ihjel osv. Ordet Gangster stammer jo fra Amerika og er et slang for det jeg allerede har skrevet. Så jo, MFS kan godt være Gangstere. Men Gangster er et sejt ord derfor tillader vi dem ikke at blive kaldt det i Danmark.

Skriv en kommentar Hvis du har en Gravatar tilknyttet din email, viser vi billedet.

Don't hate — appreciate! Vi vil helst ikke slette kommentarer, så hold det venligst konstruktivt og tilføj noget værdi. Tak.