Download og streams Før den her, skrev vi om:

Nyt mixtape fra Uso og Johnson på gaden

Så er der nyt fra de to gamle venner og tidligere B.A.N.G.E.R.S medlemmer Uso og Johnson. At de to rappere godt kan lide at lave materiale sammen er ingen hemmelighed, og med dette mixtape pointerer de for alvor, at de begge to er glade for de tunge beats fra syden.

Der er kort sagt dømt crunk, fest og farver hele vejen på det nye mixtape. Og ikke nok med det; det hele er komplet gratis. Mixtapet kan nemlig hentes kvit og frit fra hjemmesiden www.gratismixtape.dk og har fået den lettere fornøjelige titel “We got the anlæg going åndssvag”.

Johnson er tilsyneladende en travl herre for tiden. Udover at han altså har lavet førnævnte mixtape med Uso så har han også lavet en ny video sammen med Joey Moe. Videoen er blevet lagt online i anledning af release på Joey Moes nye youtube kanal. Nummeret hedder ‘Vinderholdet’ og kan ses nedenfor.

Man kan desuden holde øje med nyt fra Johnson, herunder om det nye mixtape, fra hans egen youtube kanal ‘Bawler Hele Dagen TV’. På kanalen kan man blandt andet allerede høre nummeret ‘Roomservice’ som er med på det nye mixtape, og er med feature fra sangeren Alex.

Start en cypher?

27 kommentarer

  • Stoedheinrich 8/6 2010 - 17:26

    Jeg vil lige påpege, at mixtapet hedder Got the Anlæg Going Åndsvag, hvilket ses ret så tydeligt på coveret.

  • Ik en hater, men.... 8/6 2010 - 17:27

    Jeg synes beatet er dope nok og Johnson er jo en bauwler som altid, men det er godt nok synd at han er begyndt at gå mere og mere den poppede vej, som eks. med det her track…Det klær dig ik mayn! Vi vil ha N.I.S igen, det var fucking dope!

    Jeg betvivler ik at Joey kan synge, men han gør det, desværre synes jeg, på en mega poppet måde…

  • Spikey 8/6 2010 - 17:59

    HVORFOR kan det egentlig være, at det eneste folkefærd der bitcher over musikken er “hiphoppere”??

    “Nøøhh, han synger total pop. Pop er bare så herre mega meget nedturs klamt”…

    Det er egentlig meget enkelt. Keep up or stay behind. Enten følger du med udviklingen og prøver at holde dit “produkt” contemporary, eller også holder du det undergrund og lever af netto mad og hjemmerullede smøger, indtil du indser du aldrig kommer nogle steder og finder et 9-16 arbejde som du hader som bare pesten…

    Set i det lys er det da egentlig forståeligt nok at N.I.S ikke findes mere, er det ikke?

  • soulbrofrommecca 8/6 2010 - 21:36

    Spikey tager titlen for mest kommercielle røvhul i Danmark. Tillykke. Du har virkelig fundet ud af hvad musik handler om. Ikke at lave det man elsker og brænder for, næh, det handler om at lave det som radioen og Boogie listen fortæller dig, du skal lave… Personligt er jeg ligeglad med hvad Johnson og de andre laver, bare de i det mindste kunne kalde det noget andet end Hip Hop.

  • Femma´r 8/6 2010 - 23:54

    soulbrofrommecca:

    +1

  • Ik en hater, men.... 9/6 2010 - 06:24

    +2

  • Ik en hater, men.... 9/6 2010 - 06:38

    Personlig synes jeg heller ik det er og bitche, når man giver sin uforbeholdne mening tilkende…Hiphop er en kultur der er værd og kræse om og lige præcis derfor synes jeg det er vigtigt, at især de ældre i gamet, som ofte er dem der inspirere de nye/yngre rappere, ikke giver dem et forkert billed af hvad hiphop/rap det er og hvad det står for…

    By the way, jeg har altid haft den opfattelse, at de mere etablerede rappere netop brugte mixtapes til at udgive det de bedst kunne li og lave og ikke have fokus på at tjene penge på kommercielt pis….

  • scno1 9/6 2010 - 11:43

    @Ikk’ en hater, men…
    og måske er det så bare svaret? at det er det her de bedst kan li’ – det ville ikke engang være urealistisk, da hverken U$O eller Johnson jo er kendt for dybe fortællinger fra skyggesiden. Johnson har selv proklameret at han hellere vil lave musik om hvor fedt han har det, end at komme ud i socialrealistiske fortællinger om en grå hverdag – om man så kan li’ det er straks en anden sag …
    Mixtapet ER pop, Nik & Jay og hvad man ellers kan anvende af skændsord, men at det – et mixtape – ligefrem har været tiltænkt en KOMMERCIEL succes – aaah..

    Jeg er ikke selv tilhænger af denne her udvikling indenfor kulturen/ musikken – men hey – if they dig it themselves? Er egentlig også enig i at postulatet “hiphop” er liiiige at stramme den ..

  • Timur 9/6 2010 - 19:18

    Det kan egentlig også undre mig at RapGame laver artikler om Puls, Selvmord og dette. Altså jo, det er vel rap. Men jeg vil hverken kalde det hiphop eller urban kultur.
    Tilgengæld synes jeg at USO og Johnson har været de bedste rappere til at gå pop, hvis man nu må uddele en sådan titel. Hvis man kigger på Niarn, Taur, Suspekt, L.O.C. og Mellers ynkelige forsøg.

  • Klan T 9/6 2010 - 20:44

    Syntes faktisk det er fint nok at kalde det hiphop.

    Jeg kan forstå mange hiphoppere proklamere at hiphop kun kan lyde og indholde én opskrift. Ellers må det ikke være hiphop.

    Er det ikke lige som Elvis fans der mener at Rock’n Roll ikke er ægte rock fordi det ikke lyder som Elvis.

    Eller at RnB ikke må hedde RnB da det var BB king og de andre hoveder der lavede RnB – Rythme and Blues.

    Måske er det bare udviklingen inden for den genre og derfor ER hiphop.

  • Ik en hater, men.... 10/6 2010 - 01:31

    Men det er jo lige præcis der at vi ikke “bare” skal acceptere at det er sådan hiphop lyder idag og for fremtiden…Jeg er helt indforstået med at lyden skifter og man skal finde på nye ting, men det kan man også sagtens uden at lave pop.

  • Timur 10/6 2010 - 12:13

    Jeg kan nævne mange, som holder hiphop ånden i live. Self. kan det ikke defineres hvad rigtig hiphop, men én ting er for mig sikkert, og det er, at dette ihvertfald ikke er hiphop!

  • Demant 10/6 2010 - 15:31

    er enig med timur .. kald de hvad i vil, hold fast i jeres meninger om det, men det er IKKE hiphop ..

  • Christen Hansen 10/6 2010 - 16:29

    Africa Bambata definerede hiphop som; peace, love, unity and having fun. Det det som udgangspunkt er Joey Moe nok mere hiphop end mange af de jeg-er-bedre-end-dig-rappere, der claimer at være hiphop.
    De 4 elementer; break, djing, rap og grafitti, blev først koblet på bagefter.

  • Demant 10/6 2010 - 18:36

    Det har du 100 % ret i, peace, love, unity and having fun. Men kan man så også kalde Britney Spears, Elvis og Bamses venner for hip-hop? .. Hip-hop startede som et alternativ i stedet for vold..

  • Oldskooler 10/6 2010 - 18:37

    Øøhhh….blev Dj´ing, Breaking, Rap og graffiti først koblet på senere? Hvad kom der så før det, som man kunne kalde hip hop?

    Så vidt jeg er orienteret, så startede hip hop egentlig som dj´ing til diverse blocparties, inspireret fra Kingstown, med en MC henover (som på det tidspunkt var egentlig bare var en hypeman til festerne). Sideløbende udviklede breaking og graffitien sig i ghetto´en og smeltede sammen med musikken til det vi dag kender (eller skulle man hellere sige `kendte´?) som en bevægelse kaldet hip hop.

  • Oldskooler 10/6 2010 - 18:39

    Hvis det bare er kriteret; så er Fede Finn og Funny Boyz mega-hip hop, ha ha!

  • Christen Hansen 11/6 2010 - 10:01

    @ Oldskooler som du selv siger hip hop startede som en fest, ikke som en eller anden helstøbt kultur.
    Jeg forstår ikke det der med at klamre sig fast til de 4 udøvningsgrene som gjaldt det livet.
    Det samme gælder hiphop-lablet, som efterhånden er noget af det mest udvandede du kan finde.
    Hiphop er mere et medie end en kultur og mediet er blevet opkøbt af pladeselskaberne for længe siden.

    Desuden, hvis I mener at de navne som I nævner er hiphop, så forstår jeg slet ikke hvorfor I klager over Joe Moey?
    Han er vel lige så meget hiphop som de er.

  • Timur 11/6 2010 - 12:43

    Joey Moe (som han hedder, Christen) rapper ikke engang. Hans stemme over rettet til med autotune, og han spiller på diverse klubber med numre over techno beats. Jeg vil skide på hvad folk definerer som hiphop. Men hvis det er hiphop. Så er alt musik snart hiphop. Og det er ikke en naturlig udvikling, det er en kunstigt skabt udvikling som skal gavne musikindustriens gennemsnitlige lytter. Altså dens fællesnævner. Hiphop har altid været en alternativ kultur, og de kommercielle rapper vi har i dag, kan ikke kaldes hiphoppere. Så er det sagt.

  • Soa 16/6 2010 - 16:10

    Rap er en udtryksform, hiphop en kultur og pop = et slang ord for hvilken slags musik der er oppe i tiden. Dvs. alt det upopulære rap som bliver lavet af forstadsdrenge og bliver hørt kun af deres venner, er rigtig rap? Come on. Hiphoppen har længe været en “pop”-kultur. Og der vil altid været elementer fra den som vil være “poppet”. Der skal jo være noget for enhver smag som man siger.

  • Sjurdur 18/6 2010 - 11:21

    Hvor er det wack at åndssvag er stavet forkert!

  • Lars hash 18/6 2010 - 17:03

    Det er det ikke din dumbass. DU er wack.

  • Christen Hansen 19/6 2010 - 18:33

    @ Lars Hash: Man er da åndSSvag, hvis ikke man ved det staves med to s’er:
    http://ordnet.dk/ddo/ordbog?aselect=%C3%A5ndssvag&query=%C3%A5ndssvag

  • Lars hash 20/6 2010 - 01:35

    Bare din ånd ikke er vag…

  • Timur 20/6 2010 - 16:57

    Haha, ynkeligt ;)

  • Kris:Yo 22/6 2010 - 18:27

    Altså der er jo andet at sige til det her end at det er så fucking wack som det overhovedet kan blive.. hallo, skulle det her være hiphop??? Stik den tilbage hvor solen ikke skinner! Hvad blev der af hiphop?? Bare se hvad pladeindustrien får din gade til at ligne! Føj man!

  • Kris:Yo 22/6 2010 - 18:28

    Det her er fucking hiphop! http://www.youtube.com/watch?v=rsDCt0XV-aM

Skriv en kommentar Hvis du har en Gravatar tilknyttet din email, viser vi billedet.

Don't hate — appreciate! Vi vil helst ikke slette kommentarer, så hold det venligst konstruktivt og tilføj noget værdi. Tak.